View Single Post
Jeg er i hvert fall for å gi den nye regjeringen en sjanse og være litt positiv til nye endringer. Selvsagt kan man sitte hjemme og være kritisk og banne og steike om at ditten og datten aaaaaldri kommer til å bli noe av. Synes det er dumt at det er slik, når man ikke vett hva det jobbes med i kulissene.

La meg sammenligne det med fotball:
En manager/trener får ny jobb i en klubb. Han skal i gang med å rette opp tidligere feil, og komme med nye tiltak som han mener forsterker laget. Dette er ikke gjort på en uke, og det dukker kanskje opp noen dårlige resultater frem til ting setter seg. Allerede etter noen få dårlige resultat, så skriker fansen at de vil ha han ut av klubben). Hva med å gi treneren tid? Syting og klaging før han nesten har fått startet på jobben ser jeg ingen positive effekter med. Man kan selvsagt være kritisk til treneren (og mange var det før han startet i jobben også), men la han nå i det minste få vise hva han er god for før man begynner med svartmalinga. Jeg synes media er med på å ødelegge dette (fordi negative ting selger og påvirker folket).

Synes faktisk dette trekker mange paralleller med regjering. Det er altså poenget bak det hele jeg prøver å få frem, og ikke at fotball og regjering kan sammenlignes på den måten