View Single Post
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Jeg forstår att bremselengde blir mye lengre og alt blir farligere med stor fart.
Men å ligge bak noen som skaper kø ved å kjøre 65-70 i 80 sone synes jeg ikke noe serlig om.
Det kan bli farlig det også om folk blir irriterte og skaper farlige sitvasjoner med forbikjøringer.

Verste sorten bilister er de som ligger i 65 i 80 sonen i Ålesund sin innfarts vei der det ikke er lov å kjøre forbi.
Når de kommer ned bakken som er der er de pluttselig oppe i 90 og da blir det 70sone.
De bare forsetter å kjøre i 90.
Bryr seg ikke om farstgrenser i det heletatt beviser de.

Bilen min viser 10km feil i 80 og så blir det mindre jo saktere jeg kjører. Testet med gps.
Vis hele sitatet...

Snakker om Ålesund sin infartsvei. Var der rundt 8 tiden. Bilen som låg forann meg hadde en fart som varierte fryktelig fra 50(!) til 80 (sonen). Dette synes jeg og se alt for ofte. Greit at noen ligge 5-10 under og andre over. Det bryr meg ikke.

Men de verste jeg vet er når de holder en så ekstremt ujevn fart! I tilegg skal de vingle att og frem fra filene, kjører midt på gulstripa og bremser når det kommer bil imot...

Hender det at jeg ser ned på CD-Spilleren kan Mr.Variasjon der fremme plutselig ligge i 60km/t i 80 Sonen.