View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Fortjener jeg 1600,- i bot for å kjøre i 86 i Damsgårdstunnelen? Den diskusjonen er jeg villig til å ta any day.
Fartsgrensene mange steder er latterlige. At det er lovlig å kjøre i 80 km/t midt på vinteren med masse snø i veibanen, på samme sted som man må punge ut med tusenlapper for et par stakkarslige km/h over grensen på flotte sommernetter der man har hele veien for seg selv er mildt sagt latterlig. At man får prikk og mange tusen i bot for å vippe over 40 km/t 150 meter unna en barneskole midt på natten en klar, tørr og oversiktlig sommernatt er minst like latterlig, når det er lov å "feie forbi" i 30 km/t når snøen ligger tett og ungene aker i veibanen.

Fartsgrensene er jævlig ulogiske og mange steder ALT for lave sett i forhold til fine dager og flotte kjøreforhold. Jeg kan forstå det, da fartsgrenser varierende etter årstider, tid på døgnet, kjøreforhold e.l. ville skapt alt for mye arbeid og trøbbel, sett i forhold til hva man tjener på det. Vinninga går opp i spinninga liksom. Så at fartsgrensene stort sett er konstante året og døgnet rundt er OK, men ingen får lov å komme og kalle meg råkjører fordi jeg sklei et par kilometer i timen over grensa på den fantastiske 4-felts motorveien en sen sommerkveld. Det er det verste jeg hører. Skam dere.
Vis hele sitatet...
Ein skal køyre etter forholda. Det er ikkje nødvendigvis lov å ligge i 30 på ein glatt veg attmed ein barnehage.