View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sluttet cold turkey og har vært uten weed i ca 3 mnd nå etter å ha røyket mer eller mindre hver dag i 10 år.
Jeg har prøvd å slutte 3 ganger tidligere også, og det har endt med at jeg startet på 0 igjen hver gang. Jeg har et minimum som må kjøpes av dealer og jeg klarer ikke å la det ligge før alt er borte.


Første/andre uka:
For meg var den første uka absolutt verst med kaldsvette om natten og at jeg ikke fikk sove.
I tillegg hadde jeg lett for å svette om dagen, så jeg luktet jo svette også hvis jeg ikke var flink og kledde meg i kalde og luftige klær.
Jeg kunne glatt ligge i senga 3-5 timer før jeg sovnet og jeg våknet flere ganger om natten.
Jeg kunne fint være på ferie en uke uten å røre weed, da hadde jeg ingen av disse symptomene. Kanskje litt kaldsvette, men jeg sovnet alle fort.
Mye av disse symptomene tror jeg derfor er noe som er psykisk og relatert til det å skulle bryte vanene sine.


Andre uka:
Etter 1-2 uker så startet jeg å sovne mye fortere. Jeg fikk bedre søvn enn jeg klarte å få med weed. Med riktig teknikk sovnet jeg iløpet av 30 min - som er tilsvarende jeg gjorde med weed og var mye av årsaken til at jeg røyka.
Jeg var ikke like tåkete når jeg våknet opp, noe jeg setter stor pris på.
Det var her lengslen etter weed forsvant.
Med bedre søvn fulgte også mye bedre energinivå på dagen, og har mye mer lyst og driv til å lage/gjøre ting som interesserer meg.


Etter 1-2 mnd:
Jeg har brukt enhver anledning til å røyke i 10 år, dersom jeg var alene i over 4+ timer. Angsten var derfor stor om jeg skulle være alene i over 4 timer.
Denne angsten forsvant. Jeg merker det noen ganger fortsatt litt, at det hadde vært digg å kjøpe seg en pose og ta en J, men lysten er ikke like sterk lenger og det er noe jeg fint klarer å styre unna.
Nå sovner jeg på 5-15 min.


Hukommelsen har blitt mer eller mindre normal, jeg jobber mye fortere og har det mye bedre med meg selv.
Jeg tenker fortsatt litt på at jeg ikke ønsker å være helt ferdig med weed, fordi det var på en måte noe jeg trivdes med. Men jeg syntes konsekvensene av fast røyking er veldig undervurdert og tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe noe igjen.
Hvis jeg blir tilbudt et par trekk en gang så takker jeg nok ja, da problemene mine først kommer om jeg må kjøpe det selv slik at jeg har 5-10G liggende hjemme. Det har skjedd en gang iløpet av disse månedene og jeg ved å røyke en gang merket jeg ikke noe serlig til avhengighetssymptomene jeg har hatt tidligere. De få som kom forsvant etter 2-3 dager.

Til de som måtte lure, så er søvnteknikken å ligge på ryggen med åpen munn. Puste passe dypt, men ikke så dypt at det plager meg. Hendene må være over dyna så det ikke skaper noen varme eller klamme. Funker hver dag for meg :-)

Jeg ønsker deg lykke til med å slutte. For meg var det absolutt verdt det og jeg angrer litt på det i dag at jeg mer eller mindre wastet 10 år av livet mitt på å være giddalaus pga weed.