View Single Post
Masclet's Avatar
Trådstarter
570
Da har jeg fåt svar i fra SINTEF! de trodde de hadde sendt meg analyseresultatene for lengesiden, og de hadde valgt å ikke fakturere meg. Prøven er også forsvunnet. Jeg takler ikke å sitte på dette selv lenger så jeg må bare fortelle hva jeg har gjort og forhåpentlig kan noen enten gjøre dette skikkelig eller forklare meg at jeg er på tur og hva som har skjedd.
Jeg laget en vannrenne i mellom 2 basseng koblet til en vannpumpe, for å skape en jevn vannstrøm i renna.
Oppi renna satte jeg 2 enheter med grafitt, circa 50cm i fra hverandre. En litt høyere oppe i renna og en litt lenger nede. Enhetene er formet slik at de er aerodynamiske for å forstyrre vannstrømmen minst mulig, slik at vannstrømmen sklir jevnest mulig over enhetene. Ideen er at vannstrømmen skal klare å plassere karbon atomene på rett plass etter de løsner. Jeg koblet så likestrøm i fra 9v batterier på karbonenhetene slik at strømmen og vannstrømmen gikk samme vei og lot dette kjøre i circa 2 døgn. Jeg håpet på å klare å "spinne" et stort flak med grafèn imellom begge enhetene, men så ingen resultater, tømte renna og lot dette stå i noen dager pga latskap. Planen var å kikke etter resultater med mikroskop med en gang for sikkerhetskyld, men jeg var litt lite motivert og enhetene satte ganske godt fast i renna, som jeg måtte ødelegge for å få ut. Det gjorde jeg en dag og la begge enhetene midlertidig i vinduskarmen, hvor jeg plutselig oppdaget at den ene enheten som var øverst i renna, hvor begge strømmene gikk i fra, glinset skikkelig:s
Det var da stresset for meg begynte med å prøve å få bestemt hva dette er. Kan tilsetningsstoffer i fra springvann danne merkelige karbonforbindelser i sammen med strøm? Jeg spurte sintef til slut om dette uten å få noe svar. Hvis ikke så er jeg inne på noe og alle må lage grafèn og diamanter!
å bruke en strøm som renner loddrett tror jeg er ideelt, og så må man unngå luftbobler. Jeg hadde problemer med begge deler. mye luftbobler og vannrett strøm, men det var nok til å flytte på noe ser det i hvertfall ut til.