View Single Post
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Utrolig dårlig idé å kaste 12k+ ut vinduet hvis du ikke vet om du verken blir å holde på med det eller om du har talent.

En ubrukelig spiller med et overpriset instrument er ikke dyktigere eller høres bedre ut enn en dyktig gitarist med et billig instrument.
Vis hele sitatet...

Du kaster jo absolutt ikke pengene ut av vinduet hvis du kjøper kvalitet. En American Standard fra Fender holder prisnivået mye bedre en en (Mexico) Standard. Dessuten er håndtverket og kvaliteten høyere. Uansett så virker det som OP har spilt en stund.

Jeg husker den første bassen jeg kjøpte; en P-bass kopi, som jeg i ettertid kan si var helt jævlig å spille på, umulig å få satt opp skikkelig, tungspilt, tung vekt, låt kjipt. Hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg heller spart litt lenger og kjøpt noe av kvalitet.

Man blir aboslutt bedre av å spille på instrumenter av kvalitet. Hvor mange profesjonelle musikere spiller på f.eks Mexico-Fendere vs. USA-Fendere?

Jeg har pløyd gjennom min del basser Flere P-basser (både mexico, usa og vintage usa) + en kopi, div andre Fendere, Yamaha, Warwick, Epiphone osv.

Mitt råd ville være å kjøpe en brukt f.eks ES-355 i dette tilfellet. Kjøper man brukt er verditapet allerede tatt og man kan få like mye igjen eller kanskje mer når man selger.