View Single Post
2 av innleggene mine der jeg faktisk prøver å forklare meningene mine har blitt slettet virker som at moderator liker Apple.


Først forstå at jeg ikke bryr meg om produsent.
Eneste grunn til at jeg diskuterer Apple i denne tråden er på grunn av at tråden handler om Apple.

Jeg misliker en god del produsenter på grunn av mange grunner som kvaliteten, pris, reparasjons muligheter.

Jeg misliker: Apple, Sony, Samsung, Toshiba, Dell, HP, MSI, Acer, Nvidia.
Men jeg synes Apple er en av de verste.


Kvaliteten på Apple kommer fra min personlige mening, jeg trodde virkelig at Apple hadde høyere fail rate på grunn av så mye problemer jeg har hatt med produktene deres. Statistikk viser at Apple har lav fail rate jeg hadde feil.
Men min personlige erfaring fra spesielt Apple endrer seg forsatt ikke på grunn av at 90%(nesten alle) av macbook jeg har reparert har alltid de samme problemene der problemet har vært batteriet som buler og kortslutting i lade kretsen.

Jeg har testet nesten alle laptopene, ipadene, telefonen til Apple.
Jeg sitter alltid igjen med den samme følelsen der jeg synes produktet ikke er bra nok for prisen. Men dette forandrer seg avhengig av hva brukeren har lyst på.

Mest sannsynlig er det jeg som som regel kjøper produkter jeg vet er av kvalitet. Jeg kjøper ikke noe uten å bruke god tid på å finne ut hva jeg kjøper.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Akkurat, så ditt verdensbilde er basert på overskrifter fra et par videoer du har funnet? Beklager, men det holder ikke. Påstandene dine om at de bruker de verste komponentente som finnes er fortsatt bare en påstand fra deg uten fnugg av bevis.
Vis hele sitatet...
Du kan jo ikke forvente at jeg skal klippe opp alle videoen og vise deg alle problemene som han reparerer.
Det er du som ikke gidder å bruke tid på forstå hva jeg mener det er ikke jeg skal som mate deg informasjon igjennom en teskje.

Jeg har hatt sett nesten alle videoene du har ikke engang sett på en.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du hadde kanskje hatt et poeng hvis ikke du hadde gått skyhøyt ut og påstått at Apple bare bruker komponenter av elendig kvalitet. La oss friske opp hukommelsen med noen ganske klare og entydige uttalelser fra deg:
"Apple produkter bruker også de verste komponentene som finnes bruker billig komponenter som går i stykker etter 3-5år. Apple produkter har høye failrates på alle produktene fordi de bruker den verste fabrikken i China Foxconn."
"På grunn av at de er elendig kvalitet på produktene går de i stykker hele tiden."
Vis hele sitatet...
Jeg overdrev nok litt ja, men foxconn er det dårligste fabrikken som setter sammen elektronikk.
Store deler av produktene er satt sammen av studenter som blir tvunget til å jobbe der.
http://www.theguardian.com/commentis...ur-china-apple
Dette gjelder ikke bare Apple men de er den største bedriften som får produktene sine satt sammen hos foxconn.



Jeg har et poeng:

Er en stasjoner, laptop mac bedre til: Videoredigering, Photoshop, Spill Rendering, Prosessering hastighet. En en Windows laptop, stasjoner?
Hvis du sammenligner prisen på en desktop pc mot en mac desktop så får du mindre ytelse fra Apple enn Windows.

Du kan ikke spille noen nye grafikk krevende spill på en mac som koster i de fleste tilfeller dobbelt så mye som en Windows pc.

En desktop pc slår jo en desktop mac til Apple på både pris og ytelse.

Dette er ren fakta: http://www.cnet.com/how-to/performan...-snow-leopard/

Testen sammenligner bare operativsystemet.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Denne viser at det er ganske liten forskjell på failrate på budsjett-PCer kontra premium-PCer (s. 5). Apple kommer også godt ut, og er åpenbart ikke kompatibel med dine påstander om at Apple bruker "de verste komponentene som finnes" og "har høye failrates på alle produktene" og "elendig kvalitet på produktene" og at de går i stykker "hele tiden".
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var bare at Apple ikke er best på kvalitet til alle tider.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg tror ikke helt du vet hva hjernevasking er. Kanskje du burde lære deg det før du sier mer om det?

Hvilket produkt med et annet navn?
Vis hele sitatet...
Ordet jeg egentlig mente var manipulering min feil.

Produktet er skjermen.
Retina Display reklameres for å være en skjerm der du ikke kan se piksler.
Dette er bare tull da det eneste de har gjort er å øke PPI tettheten på skjermen som teoretisk ikke lar deg se piksler i en viss avstand.

Retina display blir markedsført kraftig for å få forbrukeren til å tro at skjermer på telefonen til Apple er bedre en andre sine produsenter sine.
skjermer.

Nesten alle andre produsenter har høyere PPI på skjermene sine enn det Apple bruker. Dette kan du se her: http://dpi.lv/


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvorfor er det hjernevasking når Apple gjør det, men ikke når alle andre gjør det? Eller er det alltid hjernevasking, men det er greit når alle andre gjør det, bare ikke Apple? Det er jo ikke akkurat som om Apple er det eneste firmaet som driver med markedsføring.

Og forresten: Hvis du mener markedsføringen er villedende så er ikke det det samme som hjernevasking.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke bare Apple som driver med det nesten alle store selskaper driver med det til en grad eller annen. Reklame handler mer om manipulering av underbevisstheten din enn det gjør om å informere forbrukerne.
Jeg har aldri antydet til at det bare er Apple som gjør dette. Eneste grunnen til at jeg tar dette er at Apple driver mye mer med dette en andre selskaper.

De brukere en annen metode som jeg personlig synes er mye verre enn mange andre selskaper.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nettopp, grunnen til at den solgte var ikke specs, men at den hadde andre fordeler som de langt kraftigere konkurrentene ikke hadde (primært flere svært populære spill som appellerte til hele familien). Og det er poenget mitt - tekno-fyren som klaget over specs på Apple-produkter er fullstendig ute av stand til å forstå hva folk liker, og hva som selger et produkt. Dermed er din bruk av denne personen som kilde rett og slett tøysete.
Vis hele sitatet...
Husker du wii i det hele tatt? Den alle nesten hadde men som etter et par måneder bare ble liggende å samle støv under stuebordet: http://www.nielsen.com/us/en/insight...eo-gaming.html

Du tar hele tingen ut av perspektiv, en windows pc som kan gjøre akkurat dette samme som en mac til 18k betyr at det er greit at den koster så ufattelig mye mer? Ikke ta dette ordrett det er et eksempel.

Apple er et premium merke det koster mer på grunn av små detaljer som trackpaden, tastaturet. Det koster også en god del mer bare på grunn av at det er en eple logo på produktene deres det er som Razer det koster mer på grunn av flashy lys med en Razer logo.
Du har beats by dr dre som Apple kjøpte for ikke så lenge siden. Dette er et merke som produserer søppel, de lever av reklamering og av at forbrukerne tror de kjøper et kvalitets produkt men produktet er overpriset søppel i forhold til andre merker for under halve prisen. https://i.imgur.com/WB2kIwB.png

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
To artikler om et spamfilter, to artikler om at Apple må gi etter for kinesiske myndigheter (som alle andre - så hvorfor rakker du bare ned på Apple her?), og et tre artikler om at Apple fjerner apps som ikke følger retningslinjene dine.

Hvor står det om abort, siden du konkret nevnte det?
Vis hele sitatet...
Tråden handler om Apple ikke alle andre produsenter.

Litt mer sensurering:
http://www.macworld.com/article/2033...bookstore.html
http://www.theguardian.com/commentis...ductive-rights

Abort:
http://www.alternet.org/story/153248...ad_of_abortion
http://www.dailymail.co.uk/sciencete...ude-words.html
https://www.itsgoodfor.biz/case-stud...ortion-content

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er kanskje litt som å si at touchtelefoner hadde vært på markedet lenge før iPhone kom. Det stemmer sikkert det, men det er liksom litt irrelevant. Måten Apple gjorde touch på var ny.
Vis hele sitatet...
Touchtelefoner fantes helt tilbake til 1994..
Multi touch var der Apple var en av de første.


Ja iphone var en av de første smart telefonen som solgte bra å satt en standard.

Jeg har Android-telefon. Kjøper kun ny telefon når den gamle tar kvelden.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Specs er ikke ubrukelige, men det er ikke de som selger. Det er nyttig med en kraftig maskin til å redigere video, men hvor mange sitter med tung videoredigering?
Vis hele sitatet...
Bedre specs gir deg kjappere datamaskin som gjør datamaskinen bedre å bruke generelt sett. Det er en grunn til at det kommer nye teknologier hele tiden det er nødvendig når man trenger å gjøre mer avanserte oppgaver med datamaskinen.

Du forstår jo ikke at en mac til 18k er dyrt for å ikke kjøre noen ting som krever bedre hardware?

Kjøper du en mac til 18k til bestemoren din som skal sitte på Internett og Netflix? det handler om å kjøpe et produkt som passer behovet ditt.

At folk gir blanke faen i spesifikasjoner er en dårlig unnskyldning for å bruke så mye penger.


Da kjøper du jo bare produktet på grunn av merke og operativsystemet eventuelt utsende.

Du kjøper deg ikke en Ferrari for å dra til jobb hver dag. Du kjøper en bil som holder til ditt bruk til en rimelig pris.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå sitter jeg på Windows-PC og Android-telefon, men så lever jo du i en alternativ virkelighet også. Og du driver fortsatt på med å sammenligne specs direkte, som om det er det eneste som har noe å si i et produkt. Du er klar over at ting som design, integrering, osv. også koster noe for en bedrift?
Vis hele sitatet...
Til en liten grad ja, men det er forsatt totalt overfladiske ting.
Det er penger som kunne blitt brukt på bedre måter.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er det umulig å si noe om siden påstanden kun er basert på rene specs og ikke hele pakken.

Se for eksempel på tastaturet og pekeflaten på Macbook sammenlignet med Windows-PCer. Det er ingen konkurranse engang. Macbook knuser samtlige Windows-PCer. Enkelte kommer nesten i nærheten av kvaliteten Mac har på tastatur og pekeflate, men det er alltid veldig merkbart når man sammenligner dem direkte.

Jeg personlig bruker et stort fysisk tastatur og vanlig mus, men jeg har brukt Mac-laptops en del ganger og det er en skam hvor elendige Windows-PCer er når det kommer til tastatur og pekeflate.

Bare et eksempel på hvordan GHz, RAM og alle mulige slags tekno-betegnelser alene ikke gir et godt bilde av situasjonen.

Hvis du ser på Reddit-linken din så er det forresten flere kommentarer der som forklarer hvorfor Mac egentlig ikke er overpriset.
Vis hele sitatet...
Apple har bedre trackpad en de fleste andre maskinen. Men dyrere windows maskiner har nesten et like bra system.

Tastaturet på mac er ikke noe å skryte av det er små knapper som vingler når du trykker på dem. Laptop tastaturer er dårlig på nesten alt produsenter.

Men virker veldig som at du bare kjøper fra billigere produsenter som ikke lager bra kvalitets produkter å sammenligner dem utifra det.

Det rettferdiggjøres uansett ikke at maskinene skal koste 10k mer, det er små detaljer som ikke er kritiske til å faktisk gjøre noe med maskinen.

Du kan ikke gjøre nesten noe med et Apple produkt i forhold til en Windows pc. Du kan ikke oppgradere RAM, i noen tilfeller ikke SSD.



Hvis du skal skrive oppgaver i Word og gjøre enkle oppgaver som ikke krever maskin ytelse da vill en mac fungere. Men til alt annet er en mac nesten ubrukelig hvis du skal gjøre arbeidet effektivt.

Har du masse penger å har lyst på et produkt alle kjenner igjen kjøp en mac.

Har du lyst på en maskin med bra ytelse muligheten for å oppgradere som kan gjøre alt en mac kan til under halvparten av prisen kjøp windows.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvordan ser mobiltelefoner ut i dag? Ser de ikke ut som den type touchtelefon som Apple var først på markedet med?

Hva er Ultrabooks? Et forsøk fra Intel på å oppfordre PC-makere til å lage små, lette laptops som Apple hadde slik suksess med.
Vis hele sitatet...
Apple fant jo ikke opp ultrabook konseptet, det ble mer populært etter macbook air ja. https://en.wikipedia.org/wiki/Netbook

Iphone revolusjonerte mobil markedet det skal de ha, alle har kopiert en god del av det konseptet.


Tror jeg skal ha svart på alt
Sist endret av Veys; 13. april 2016 kl. 19:50.