View Single Post
Det endrer jo faktisk veldig mye om TSG faktisk har uttalt at alt skjedde på guttens initiativ. Ikke for at det gjør saken bedre eller verre moralsk sett. Men fordi nå har vi opplysninger som tilsier at en av dem ikke snakker sant. Her må jeg si at det ville vært bedre for TSG om hun bare hadde sagt det hun først sa om saken - til alle som spurte. Om hun aktivt har forsøkt å nedtone egen rolle så blir saken mer innfløkt, og det nærmer vi oss manipulasjon.

Hvor alvorlig er det da? Er det alvorlig ok til at jeg vil at TSG skal trekke seg? Nei ikke i mine øyne. Samtidig er det ikke bra med politikere som aktivt benytter manipulasjon og dreining av sannheter for å fremstille seg i et bedre lys.

Nå har vi to versjoner av hva som har skjedd, fra begge de involverte. Vi er nå forbi punktet der folk kan spekulere i overgrep, misbruk av makt og posisjon eller at sexen forgikk der den unge part var døddrukken og ute av stand til å egene avgjørelser. Slik at saken nå er langt mindre lethal enn tidligere. Ja rent bortsett fra at vi nå kanskje har en venstre politiker i posisjon som muligens har et ultra liberalt forhold til sannheten...

Her må jeg si at om dette stemmer at TGS faktisk har uttalt at gutten "hoppet på henne" så var akkurat den uttalelsen svært dårlig ordvalg og jeg må nesten få lov til å si "dårlig politisk håndverk". Hun må jo ha forstått at slikt kan komme ut, og om det kunne føre til avvik mellom hennes versjon og den yngre part så har hun altså helt på egenhånd klart å lage noe som var et ikke-tema til å bli en sak om politiker som muligens har et vikarierende forhold til ærlighet.

Fra å være en sak der TGS kunne stått rak i ryggen og unngått å unnskylde seg, eller offentlig beklage eller på andre måter måtte påta seg skyld så har hun nå altså rotet det til for seg selv, om det stemmer deg VG skriver.

Og her må vi jo faktisk tro at både statsminister og alle andre relevante personer leser om denne saken pga trykket det har skapt. At det nå kanskje er en annen versjon av denne historien enn den TGS fortalte.....ikke bra.

Hvem som gjorde hva og hvem som initierte det hele var i utgangspunktet ikke et tema, og ikke noe som det var fokus på. Nå kan det se ut til at TGS egenhendig ga denne saken mer moment enn noen redaktør turde håpe på.

IT was in that moment TGS knew she fucked up.

https://www.youtube.com/watch?v=j7DVh9IPHqM
Sist endret av frtoretang; 18. januar 2018 kl. 22:36.