View Single Post
Lvl 5 Taskenspiller
159
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det kan ikke være mye tvil om at Listhaug bevist legger opp til en polariserende strategi med både valg av bilde, tekst og ikke minst aksjoner. Både badingen i middelhavet og nattejakt på ulovlige innvandrere viser med all tydelighet at hun ønsker å fyre opp under ytterkantene i debatten (på begge sider).
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er helt enig i dette, og det er en uting som desverre er ganske vanlig i norsk politikk. Dette er det også rimelig lett å kritisere basert på fakta. Vi er ikke nødt til å vri og vrenge på facebook-innlegg for å finne god skyts mot Listhaug.

Sitat av entropi Vis innlegg
Men hun "liker" det på fb, symbolisert ved tommel opp og oppfordring til andre om å "like og dele" at en avis har intervjuet en liten gutt som sitter i Afganistan og er redd og savner vennene sine.


Selv om hun elegant hoppet over at det var det artikkelen dreide seg om, ikke hvor effektive og handlekraftige Norge er i asylsaker. Det er en overfladisk og spekulativ måte å forholde seg til andre menneskers lidelse på som ikke er en statsråd verdig. Det må man kunne reagere på uten å bli beskylt for polarisering
Vis hele sitatet...
Dette er en tolkning av hva Listhaug mente med innlegget, altså subjektivt.
Selve innlegget, derimot, handler ikke om at en liten gutt er redd og savner vennene sine. Det handler om at NYT har skrevet at Norge har en av verdens strengeste returpolitikker, og at Listhaug mener dette er et viktig signal utad i verden.

Jeg kan være enig i at dette er spekultivt, noe vi også kan kritisere uten å polarisere debatten. Ihvertfall i teorien...
Men jeg opplever, som sagt, at mange bruker fokuset på å vri på hva Listhaug faktisk skrev.
Sist endret av Dialogisk; 26. november 2016 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.