View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg er livredd for at vi skal få en stemmemajoritet slik som i USA der folk ikke stemmer på det partiet som tjener deres interesser der og da, men på det partiet som tjener deres interesser i framtida når de blir rike.
Vis hele sitatet...
Skal si meg enig der, ja.
Over til non related news -

Må nesten si meg lei på at det finnes bare to parti i Norge, nemlig FRP og AP. Spesielt kjipt er det at folk stemmer blindt på partiet de er enige med uten å holde ett kritisk øye til det heller.

En typisk AP politiker/fan mener jo selvsagt at sitt parti er det beste i hele verden, helt feilfritt og skjønner ikke hvorfor noen er uenig, isåfall er de en FRP'er. dessuten mener de at FRP er ute etter å tømme pensjonsfondet på å bygge E6, gi unger lov til å drikke og dele ut gratis bensin å se på mens de ler manisk over hvordan landet styrter. Og bruker gjerne triks som Roger Moore gjør i sine filmer.

Den typiske FRP'er mener jo selvsagt at AP er ute etter pengene til folket og klager på hvordan AP ikke får noe gjort her til lands, og dermed er FRP feilfritt og bør komme til makten for de er handlevillig.

Folk må lære seg at det finnes flere partier her til lands og at man burde møtes en plass i midten. demokrati og politikk handler jo om å bli enig i fellesskap og inngå kompromisser med å stemme og gjøre ting demokratisk med å handle istedenfor å klage.

Jeg prøver ikke på noe teit "motivation speech" som man ser på en typisk amerikansk fylle drittfilm, men ytrer heller mitt syn.

Jeg ser mange feil i AP, og jeg er veldig kritisk til regjeringa. Jeg er veldig fascinert over retorikken til Siv Jensen og hun har mange gode poeng i feilene som regjeringen har og burde satse mer på. Men jeg tar ikke side med verken AP eller FRP bare fordi de ser så lovende ut på utsiden.