View Single Post
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Trådstarter
276
Når jeg tenker over det har det blitt ganske vanlig at folk prøver å fremstå som moralske helgner, særlig i sosiale medier. Eks overdreven antirasisme og andre måter å "stå opp for de svake", enten det er bevisst eller ubevisst. Så til en viss grad kan jeg skjønne skeptismen. Jeg hadde ingen hensikt om å gi en dekkende beskrivelse av en person, men hvilke problemer han har og hva som er årsaken bak dem. Hvis jeg kun ser på kompisen min sånn som dere har tolket beskrivelsen, har jeg vel også vært venn med en person utelukkende for å føle meg bedre? Er det virkelig vanskelig å forstå at det gjør vondt å se en person som ikke har snev av noe vondt i seg gå gjennom et slik helvete?

Og forresten, ved å tolke språkbruk og uttrykk i alle retninger uten å se det som en del av noe større bilde, kunne potensielt kritikken bli tolket som en oppfordring til å drite i å gjøre noe. Bare for å dra det ut av kontekst.

Igjen, dere må gjerne kritisere være så sikre dere vil på hva slags person jeg er, men jeg spør faktisk etter råd. Jeg er ut etter å vite hva som kan hjelpe, ikke trenge å forsvare mine intensjoner, som faktisk ikke er relevante engang når det gjelder gjøre det riktige.