View Single Post
Er delvis enig med på subscribe og Sjølvaste i at språkbruken kunne vært litt mer godhjerta. Husk at måten vi uttrykker oss på reflekterer veldig godt med hvordan vi føler oss på innsiden TS.

Men, jeg ville ikke gått så langt å si at du gjør dette for å forbedre egen selvfølelse. Tvert imot, hvorfor ellers skulle du laget innlegget?

Du har en veldig reell bekymringen ovenfor kompisen din, og det er fantastisk å se. Det er altfor mange mennesker her i verden som gir stokk faen om hverandre, så du skal ha all creds for å ville hjelpe kompisen din. Det er det overhode ikke noe skam i.

Jeg ville anbefalt deg å først og fremst snakke med kompisen din og finne ut om han faktisk ønsker hjelp. Det er hensiktsløst å skulle hjelpe han ved å sende inn omsorgsmelding om han ikke er villig til å endre seg. Så, ta kontakt med han, finn ut av hvordan han har det og tolk måten han uttrykker seg på over sin egen livssituasjon. Du sier at han er med dere ut på byen, det viser jo at han har et snev av å bry seg.

I tillegg ville jeg faktisk anbefalt deg og kompisene dine å vise mer omsorg for karen og beklage for hva dere har gjort mot han. Kan godt hende dere har gjort og gjør det nå, men om dere ikke har gjort det. Gjør det. Har selv vært i en liknende situasjon der vi har erta på oss vår egne kompiser, i etterkant har det vist seg å være ganske så tærende på de vi gjorde det mot.

Om du virkelig vil hjelpe han, noe jeg har inntrykk at du vil, så ta kontakt med han. Finn ut av hva han vil. Deretter, få tak i profesjonell hjelp. Det er heller ingen skam å sende inn en omsorgsmelding om det du sier her er sant. Det er heroisk.
Sist endret av Sopphuet; 28. januar 2019 kl. 21:55.