View Single Post
Først og fremst burde du ta deg en runde med deg selv. Det er utrolig dårlig at du ikke klarer å finne noen verdier ved kompisen din. Å kalle sine venner for "mindre begavet" og å si at de har mislyktes med absolutt alt de har foretatt seg i livet er et jævlig dårlig utgangspunkt, for å si det mildt. Kall det gjerne hippie-bullshit, men også feite, depressive, sosialt utilpasse gamere har positive sider ved seg.

Det virker ganske åpenbart at dette er et prosjekt du vil gjennomføre for din egen del, slik at du kan bøte på den dårlige samvittigheten for at du har mobbet han. I tillegg kan du jo klappe deg sjøl på skulderen i etterkant, og tenke at du tross alt er en skikkelig ålreit type som brydde deg såpass mye at du hjalp en kamerat tilbake til livet. Man kan tenke at målet helliger midlene, og det er forsåvidt riktig. Men det forutsetter jo at du faktisk når målet, og innen du har innsett at kompisen din faktisk er en kul fyr med positive ting ved seg tviler jeg sterkt på at du kommer til å hjelpe han i det hele tatt.

Dette virker sikkert som et sirævet og frekt innlegg, men innlegget har en intensjon. Jeg håper du kan hjelpe kompisen din, men jeg får inntrykket av at du ikke synes han har spesielt mye bra ved seg. Jeg er sikker på at du isåfall tar feil, og oppfordrer deg til å finne de gode sidene ved kameraten din og hjelper han med å innse at han har dem! Det vil bli veldig vanskelig å få han til å innse at han er en bra fyr med mindre du faktisk mener det selv.