View Single Post
Sitat av Carmex Vis innlegg
Har litt hardt for å tro folk i Norge, som sier at de ikke har noen å gå til eller et sted å bo. Er som regel bare kjernenarkiser dette gjelder..
Vis hele sitatet...
(Jeg ga deg KP ved en feil, skulle sitere)

Hvis du virkelig tror det at det er kun kjernenarkiser som kan havne i en sånn situasjon så tar du fryktelig feil.

Jeg har en venn som i en alder av 16 år ikke hadde noen sted å bo. Faren hans var sterkt alkoholisert, var borte i uker av gangen (uten å si hvor han var eller sørge for at det var mat hjemme), tok med seg fylliker hjem, festa i ukesvik i strekk osv osv. Helt forjævlig situasjon for kompisen min. Mammaen var heller ikke i stand til å ta seg av han da hun var, slik jeg husker det, sterkt medisinert og ikke helt i fulle fem.

Det endte opp med at mine foreldre tok seg av han og han bodde hos meg i en periode. Jeg var med han på politistasjonen for å prøve å få hjelp, men de kunne gjøre svært lite. Det endte med at vi tok kontakt med barnevern/ungdomsanstalt og han fikk plass på institusjon.

Han hadde virkelig ikke noe sted å bo, ingen penger, ingen reine klær og ikke noe mat. Norge er faktisk ikke så jævlig fantastisk for noen.

Han har det forøvrig veldig bra i dag. Utdannet kokk og jobbet masse i Asia, funnet seg en flott dame der som han er gift med og bor sammen med i Norge.

Til TS: Hvis situasjonen er slik hun sier den er så kan du jo stille opp i en periode du? Ellers må du/hun kontakte NAV for videre hjelp der. Hospits vil vel bare føre til mer "trøbbel" pga klientellet som er der