View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Først og fremst så vil jeg bare beklage meg på om dette spørsmålet har blitt postet i feil forum, gjerne flytt tråden hvis jeg har gjort en feil.

Jeg har kommet i en veldig vanskelig problemstilling og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg var på vei hjem (i natt) og møtte på en jente som er 18 år. Hun har mange problemer med familien og har ingen sted å bo, jeg måtte være med henne ute i flere timer i natt (minus grader) helt til hun fant et sted å sove.

Mitt spørsmål er. Hvordan kan jeg hjelpe henne? Hvor burde hun oppsøke hjelp? Hun er i et dårlig miljø og har bare "onde" mennesker rundt seg sier hun, ingen bryr seg om henne. Hun har vært hos NAV en gang, men de hjalp henne ikke sier hun?

Er det NAV hun burde oppsøke når hun ikke er har et sted å bo? Hun har ikke jobb, ingen "ekte" venner å bo hos, veldig mange problemer med familien, så det blir uaktuelt å bo der - hun bor faktisk i et annen fylke enn foreldrene...

Jeg poster denne tråden her på Freak fordi det kan være personer her som er i samme problemstilling eller har gått gjennom en lignende episode. Tar i mot alle tips.

Jeg kommer til å sende henne en melding i morgen hvis dere kan hjelpe meg, og fortelle henne hva hun burde gjøre for å få hjelp. Hun så ganske hjelpesløs ut og vet ikke hva hun skal gjøre, heller ikke jeg.