View Single Post
[quote=Hemmelige Freak;3048438]Jeg har to spørsmål til dere som røyker cannabis her inne:
  1. Hvordan ble du introdusert for cannabis? Hvem, hva, hvorfor tok du ditt første trekk?
  2. Hvis du etter dette fant ut at cannabis er tingen for deg, har du fått lyst til å prøve noe annet rusmiddel? Evnt har du prøvd eller startet (fast) med noe annet "sterkere"?

1. Jeg introduserte meg selv på en måte for cannabis. Dårlige erfaringer med andres alkoholmissbruk gjorde at jeg søkte meg til stoners siste året på videregående. Som et alternativ til alkoholen. Jeg røykte heller ikke tobakk før jeg prøvde cannabis første gang. Et års tid hadde jeg brukt tid til å lese meg opp i emne, og til å forhøre meg med venner og bekjente som brukte cannabis. Det første året røykte jeg en sjelden gang på fest. Senere ble forbruket mer regelmessig, men det har gått opp og ned over lang lang tid. Jeg er en gammel freaker. Jeg røykte den første pipa - det var alltid pipe dengang - sammen med en av mine beste venner på den tiden, som forresten røykte urten et par år før han kuttet det helt ut. Vi holdt likevel fortsatt kontakten.

2. Den første tiden jeg røykte så hadde jeg noen få noiaopplevelser, som gjorde at jeg vurderte å slutte. Disse opplevelsene forsvant likevel etter et par år, og uansett så var de så sjeldne, og egentlig ganske så uskyldige, at de ikke overtrumfet de kule opplevelsene. Som mange stoners, men ikke alle, så har jeg eksperimentert med en del andre illegale substanser. Dette har dog stort sett vært engangstilfeller, og mest fordi jeg vil kjenne hvordan det føles. I forhold til heroin er jeg imidlertid absolutist. Selv som ikke religiøs så vil jeg definere heroin som djevelens rusmiddel. Mine favoritter når det gjelder rus er alkohol og THC, riktignok med helt forskjellig motivasjon.
Sist endret av Alkibiades; 28. desember 2013 kl. 22:31.