View Single Post
Sitat av creavator
I dag ble jeg tauet inn av purken beskyldt for å ha stjålet ett skap før jul. Ja du leste riktig Ett skap. Jeg ble anmeldt av min egen onkel som mener jeg er eneste som har hatt nøkkel tilgang til stedet for jeg hentet mine ting der før jul og da var tanta mi faktisk vitne.

Da purken ringte så takket jeg høflig nei til avhør. Da de truet meg med pågripelse gikk jeg selv på purkestasjonen og sa ifra at jeg takker høflig nei til avhør for jeg skjønner ikke saken helt. Jeg måtte da skrive under på at jeg takket nei til avhør og ble informert om at jeg nå er regnet som mistenkt. Da jeg hadde skrevet under sa purkefaen at Vi skal nok få deg til å snakke.
Dette tar jeg som en trussel og kommer neste gang til å bruke det mot dem og kreve advokat bare for å møte opp. (Jeg har vært borte mye verre politi enn det norske før så jeg er ikke redd pysene). Jeg har vært til vitne avhør på filippinsk politistasjon og der er det helt andre boller for å si det mildt). Så redd politiet er jeg ikke.

Når jeg bare nekter hva er tiden det tar før en sak blir henlagt som regel?

Har jeg lov å anmelde betjenten for den trusselen? hva andre rettigheter har jeg som dere som har vært ute i hardt vær før har erfart? Dette er 1.gang jeg beskyldes for noe kriminelt så jeg har ikke peiliing på hva mine egentlige rettigheter er. Men jeg kommer hele tiden til å nekte for saken da de ikke har solide beviser for at jeg gjorde det. Ingen videokamera eller bilder.

Ja jeg har prøvd å søke rundt her men finner ingen poster som tar opp mine spørsmål. Håper dere gidder forklare meg tingene uten å rope ut om søk først.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvordan du tenkter. Det at du har blitt anmeldt for tyveri, betyr ikke at du er med i et slags reality-show der det er om og gjøre å spille macho/tøff/kriminell.

Du mener jo nettopp at du ikke har gjort noe galt. Den oppførselen du fremviser mot politiet gjør bare at det virker som at din onkels påstander er riktige.

Du kan enkelt avslutte saken ved å fortelle hva som har skjedd og oppgi tanten din som vitne. I stedet risikerer du at det blir fortsatt etterforskning av deg, med mulig rettsak der manglende forklaring fra deg gjør at retten vil måtte bruke de opplysningene de har fått fra andre, det vil si din onkel.

Snakk om å lage problemer for seg selv! Get a life!