View Single Post
Har beina til folk slutta å fungere i det siste eller? Husker de "rike" ungene hadde disse, bare bensindrevne og myyye raskere + lengre rekkevidde på bygda da jeg var ung. Det var gøy en liten stund, helt til man fant ut hvor ubehagelig det er med små hjul på dårlig asfalt. Det er heller ikke digg å stå rett opp og ned lenge eller over kanter o.l. Så blar vi tjuefem år frem til 2019, og nå er voksne folk skuffa fordi de elektriske tannbørstene med hjul enten går i stykker eller ikke kommer i posten. Man trenger ikke være ingeniør eller metallurg for å se at de fleste typene som selges nå er reinspikka søppel, lagd for å vare ut "internasjonal garantitid" på ETT år. Med tung bruk er jeg overrasket om selv de dyrere variantene henger sammen så lenge. Det var dagens lille miljømoralisme, gode sko og formstøpte såler er en mye bedre innvestering både på kort og lang sikt enn dette pisset her. Takk, FRP.

OT: Skulle jeg kjøpt en ville jeg handlet i en større, fysisk butikk. Der kan du ta den med annenhver måned de neste fem åra og få den reparert. Tipper at disse ikke hadde vært lønnsomme i salg om folk faktisk brukte dem over tid, men de blir nok, som powerwheels o.l. liggende og støve i en bod etter at hurra-jeg-har-noe-nytt-faktoren har lagt seg.