View Single Post
Sitat av bmork Vis innlegg
Ser ikke helt problemet. Har hostet master for diverse domener hjemme i 22 år nå. Nokså problemfritt.

I løpet av den samme perioden har jeg sett ørten sekundærtjenester komme og gå. Alle har vært gode og helt greit priset, men eksterne tjenester er uansett adskilling mindre stabilt enn det du selv lager.

Tviler ikke. Men det er funksjonalitet du ikke får med en slik tjeneste. F.eks. "split horizon" som @Tuxador har nevnt (og som for øvrig er en veldig dårlig idé, IMHO). Men også alle andre ting som krever konfigurasjon utenom sonefiler. De fleste slike APIer begrenser også hva du kan gjøre i sonefiler, og er dermed uegnet hvis du ønsker å teste ut mer obskure ting. Støtter de f.eks TLSA eller SSHFP? Jeg bruker begge deler for tiden.



Det er definitivt single mode. Har ikke FMG selv, og det kan vel i teorien tenkes at det uansett finnes mer enn én variant, så når det gjelder SC vs LC er det sikreste og enkleste å sjekke selv. Det er veldig lett å se forskjell. Sammenlign f.eks. med bildene på https://community.fs.com/blog/four-t...tch-cable.html

Merk også det som står om APC vs UPC. Dette er egentlig mest kritisk å få korrekt ettersom det har størst sannsynlighet for å brekke ting før du merker feilen. Du ser det lettest på fargen: Blå er UPC (forutsatt single mode), Grønn er APC.

De Altibox-installasjonene jeg har sett har brukt UPC. Mens jeg tror Telenor bruker APC på sitt GPON-utstyr. Nok en gang er det greiest å sjekke selv. Du kan stole på fargekodingen.
Vis hele sitatet...

Aldri sett noen altibox partnere som bruker APC mot sluttkunder.