View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
For det første,, 40. 000 kroner er ikke mye. Snakk med lar om det og ha en samarbeidsmøte med lege, Lar, psykolog, nav osv. Forklar legen at dette stresser deg og kontaktpersonen hos lar. Prøv å finne en løsning.

Angående dama di så burde du ta et tak. Ikke lett kan jeg tenke.

Var i samme situasjon som deg, minus en dama som. ruste seg.. Dama mi ahr altid vært nykter men andre problemer i forholdet.
. Flrste året på lar bodde jeg aleine. Ble mye tv titting og spilling, men begynnte sakt å rolig med løping, så styrke trening. Bygde meg opp både fysisk og mentalt og følte meg mer og mer normal jo bedre formen ble. Slår de fleste streitinger både på 10km,21km løp og sterkere enn de fleste i styrke. Alle sånne ting hjelper med psyken.
. Begynnte å jobb igjen etter et år men har jobbet mye med psyken osv.

Be om psykolog pørv å finne noen fritidsinteresser du synes virke interessante og utfordre deg selv med å finne litt streite venner.

Elsker dama deg forstår hun at du må ta avstand.
. Jeg tok frivillig avstand fra ni dame og barn da jeg var i rus. Jeg fortalte tilogmed hun kunne finne en ny siden jeg hadde vært mye av og på viss det var det hun ville, viss ikke kunne jeg bli nykter og stabil også flytte sammen igjen slik vi gjør nå.


Kan være godt å snakke med folk i samme situasjon, men du blir ikke friskere av å bare sitte hjemme. Du må utfordre deg selv litt for å komme tilbake igjen.

Nå 2 år etter jeg begynte på lar igjen føler jeg meg som den samme personen jeg var før rusen og har ikke lyst på rus. Drakk litt øl i helgen en periode men kuttet det ut og byttet til alkoholfri øl nå.