View Single Post
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
Sitat av capidog Vis innlegg
Bygg dette ferdig på benk og sørg for at du har en stødig trigging med en lysdiode som er lik den som er på strømmåleren din. Når du har kontroll på dette, kan du begynne å teste på strømmåleren. Bygg alltid ferdig på benken. Det sparer deg for mye feilsøking og frustrasjon.
Vis hele sitatet...
Har bare holdt på på "benken" på stuebordet, og brukt laser mot ellers halvmørk stue, så de tallene du regnet deg frem til er nok en del høyere enn om jeg skulle brukt dioden.

Hvordan kan jeg få tilgang til S0 terminalene. Er det noe elverket er behjelpelige med (f.eks åpne opp, trekke ut et par ledninger, og så forsegle igjen), eller er det ikke lov for menigmann å klå på sånt?

Jeg kjøpte også med en fotosensor ( https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/w...A/07522303.pdf ) Men denne har bare følsomhet i IR spektret, så den utgår nok.

Sånn for å være sikker så forsøkte jeg å lyse på den med en fjernkontroll, men mulig det lyset ikke er sterkt nok.

Når dette skal monteres i skapet så taper jeg med ducktape, og i skapet er det ellers helt mørkt. så det burde jo være greie forhold for å kunne lese lyset fra diode, så sant lyset er i det spektret sensoren kan se.