View Single Post
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Den vil ikkje greie å lage uendelig spenning, men den kan utmerka godt lage spenninger høge nok til å øydelegge seg sjølv, eller kverke tilfeldige personer som kommer borti den. Poenget er at den prøver å drive en straum gjennom viklingane, og det går ikkje når det er uendelig last, uten at spenninga blir svært høg...

Energien kjem gjennom ei magnetisk kopling med kabelen, på samme måte som i en vanlig transformator.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du sier, og betviler ikke det. Det er jo også nevnt i pdf`n fra nortel som jeg quotet i forrige innlegg.

For å gjøre det enklere for meg å forstå, kan jeg si det slik? "Så lenge klemmen er rundt en strømførende ledning så må enten terminalene tilføyes last (hvor mye?) eller kortsluttes"

I såfall er jo dette på kanten til å være litt for enkelt. Burde de ikke leveres med en integrert failover til en motstand når den nærmer seg maks temperatur? F.eks om en random kar hiver på en slik strømtrafo på en hvilkensomhelst public tilgjengelig kabel for så å drepe nestemann som rører den.

Ok, over til saken igjen, trenger jeg da en trafo pr fase? la oss si jeg skaffer en egnet trafo(er) og setter de på fase kablene på vei ut fra kWh telleren. Hvordan skal jeg så lese av verdiene på input pinnene på arduinoen.

Det er vel å måle A over motstanden på hver enkelt trafo. Men dette kan vel ikke bare summeres pga formel om lastfordeling på 3fas. Må vel deles på kvadratroten av 3?

Spørs om jeg ikke tar meg vann over hodet ved å gå løs på dette.