View Single Post
Sitat av bugdetector Vis innlegg
Ja, det er jo ikke bekreftet. Men jeg har vert hos lege mange ganger oppover årene men har selv nektet for å ta i mot utredning for å få dette bekreftet.

Herlig at du deler dette! Selv er jeg veldig skeptisk på diagnosen siden jeg ikke vet hva jeg kan forvente av skikkelig medisinering. Så jeg er eigentlig redd for at jeg får diagnosen men ikke noe serlig igjen for det. Men men. Dette ser jeg an.

Kan jeg spørre; hvorfor du ønsket å få diagnosen bekreftet i voksen alder? Tar som utgangspungt at du har tatt en utdanning, så hvorfor følte du for at diagnosen trengtes?
Vis hele sitatet...
Under en undersøkelse hos psykolog grunnet et helt annet problem så oppdaget psykologspesialisten at han ville gjøre en liten sjekk på meg mtp. ADHD. Jeg sa ok og var veldig skeptisk til å få en slik diagnose så jeg var veldig forsiktig og tenkte nøye igjennom alle svar på spørsmål han gav meg. Det viste seg likevel at jeg hadde markant ADHD, og jeg har nå den diagnosen.

På tidspunktet så var jeg ikke i en livssituasjon hvor jeg følte at medisinering var nødvendig så jeg takket nei til dette da jeg først satt der og hun spurte om hun skulle skrive resept til meg. Det var først senere når jeg hadde begynt å studere og studiene begynte å bli vanskelige at jeg tok opp kontakt med fastlegen igjen og fikk en ny henvisning til utprøvning av medisinering.