View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Mekaniker Vis innlegg
Men er jo snakk om at regjeringen skal komme med en ny rusreform iløpet av 2019.

Hvis resultatet av det blir avkriminalisering, hva vil det si i praksis for forbrukeren? Hvis han ikke lengre blir straffeforfulgt men heller henvist til helsehjelp så blir det vell fritt frem for de som røyke om å ikke lengre trenger å skjule dette.

De som plukker flein kan gå åpent på jordene uten å bekymre seg for at naboen ringen politiet og de som liker coke kan ta seg en linje i all åpenhet på fest?
Vis hele sitatet...
I min erfaring så er denne komiteen bare et spill for galleriet. De kommer kanskje til å gjøre noe symbolpolitikk innenfor tilbudene for rusavhengige men noe legalisering eller avkriminalisering skal vi se langt etter her til lands.

Nå høres jeg kanskje vel pessimistisk ut, men jeg har nå vært igjennom flere runder der folk var overbevist om at de neste par årene kom store ting til å skje innenfor narkotikapolitikken, men man blir like skuffet hver gang.

Jeg har heller ikke gitt opp, selv om prioriteringene mine er annerledes nå på enn da jeg var ungdom. Men jeg anser meg selv som mye mer realistisk.

Merkelig nok kom temaet opp under en samtale i lunsjen i dag. Det som var soleklart var at myter som trappetrinnsteorien og andre mystiske meninger rundt cannabis eksisterer enda. Og jeg mener begge parter har svin på skogen her: man må ha et mer nøkternt syn på ting Den ene siden har roet ned retorikken, de snakker i det minste mer sant, alt er mer "kan indikere at cannabis har en negativ effekt" angående sitt bidrag til schizofreni selv om ingen klare forhold kan påvises osv. Men det er jo noen seiglivet skrøner i gården der enda.

Den andre siden ser ut til å totalt ignorere dette og noen er så blåst at de hyller cannabis som et eller annet vidundermiddel som.kurerer kreft og mange andre lidelser.

Jeg savner et nivå midt i mellom disse.