View Single Post
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
DDR5 er for alle praktiske formål bedre og mer fremtidsrettet. Det er sant at timings har en del å si, spesielt innen spill, men du kan ikke sammenlikne timings på DDR4 og DDR5 direkte. DDR5 dobler båndbredden til minnet. I dag er det kanskje marginalt bedre med DDR4 om man velger riktige brikker. Om noen år til vil DDR5 være et mye bedre valg.

Jeg skjønner ikke hvorfor du har hengt deg så ekstremt opp i "Samsung B-Die", det er snakk om et par prosent forskjell i latency fra andre brikker.
Vis hele sitatet...
Det eneste dagens DDR5 brikker er bedre på er båndbredde. Denne tråden heter "monster gaming PC" og han velger deler fra øverste hylle. Hvorfor skal jeg anbefale han å kjøpe det DDR5 kittet han nevnte når det mest sannsynlig vil ha en latency på 65-70ns når jeg VET at han vil ha 40ish ns og mye bedre ytelse i spill med Samsung Bdie? Du er fullstendig feil der du sier at DDR5 er overlegent på alle punkter da jobben til RAM kan kokes ned til to ting og det er båndbredde og latens (nr målt i ns). DDR5 er kun bedre på båndbredde og ikke latens, som er det som er viktigst i spill.