View Single Post
Sitat av something Vis innlegg
Nå kommer vel snart RTX 4-serien? Kanskje verdt å vente på det? Vet ikke om det har så mye å si på denne maskinen men, får vel kanskje noen ekstra FPS.

Ville også gått for den fra Komplett.no
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding! Det stemmer at RTX 4 serien kommer ja, men de blir nok svært dyre fra start, og ønsker ikke å vente et halvår til før jeg oppgraderer. Det spekuleres i at RTX 3-serien faller i pris fremover, men samtidig er det ikke godt å si hvor mye.

Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg ville lagt kanskje halvparten av budsjettet du har lagt frem i det. Det er ingenting i behovene du har beskrevet som tilsier at du trenger hardwaren du har listet opp. Spill er i stor grad begrenset av klokkehastighet, ikke antallet kjerner. Det er marginale forskjeller i ytelsen til et 3090 og 3080-kort. Dessuten så kommer det helt nye generasjoner med skjermkort akkurat nå, så prisene på disse er ventet å falle relativt betydelig.

Ikke kjøp deg harddisk i dag med mindre du har noen veldig spesielle behov. Kjøp deg heller en mye større NVMe-disk. Totalprisen du vil ende opp med er nok i samme ballpark uansett.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for tips! Spesielt ang. NVMe-disk, det var jeg ikke klar over. Takker!

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Ønsker du 200+ FPS på Warzone trenger du samsung bdie og tunet timings.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke Er streamere og kompiser som får 200+ FPS med mindre enn jeg har spekket over her, men ønsker å være så klar som mulig for nyere utgivelser uten å måtte oppgradere på nytt innen kort tid for å oppnå det samme.

Sitat av kemist Vis innlegg
Om du ikke er proff spiller eller tenker å redigere 8k videos På monitor 2 samtidig som du kjører spillet er det overkill.
Nettlesing krever nærmest ingen ressurser på nytt hardware, ikke en ekstra skjerm heller.
Hvilken oppløsning tenker du å spille på? Har du en 240hz skjerm?
Vis hele sitatet...
Ja, har 240hz Har denne idag: https://www.komplett.no/product/950707?noredirect=true (altså en BenQ ZOWIE 25" DyAc LED XL2546)

Grunnen til at jeg skrev det er at dagens maskin klikker når jeg gamer Warzone på ca. 100 HZ på lav grafikk, ved å se på en twitch stream eller lignende ved siden av.

Andre tanker eller tips?
Sist endret av Master Yoda; 1. september 2022 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.