View Single Post
Sitat av hippitus Vis innlegg
Så langt har jeg også mye fritid under påbyggingsåret og lurte litt på å ta et kurs om webutvikling på Udemy.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er i alle fall ikke noe å nøle med! Alt sånt er bare bonus uansett. Jeg tar bøttevis av nettkurs ved siden av mastergraden min, og selv om sikkert veldig lite av det er direkte relevant, og et nettkurs som disse har veldig liten tyngde ift. "real-life kurs" med sertifiseringer og kursbevis, så fôrer det interessen min og bidrar til bredde. De koster jo også en slikk og ingenting, om de ikke er gratis, så disse kursene må du bare kjøre på med!

Tipset er forøvrig å holde litt øye med prisene på sider som Udemy. De har jo ikke norsk lov å forholde seg til, og har ingen skrupler med å oppgi "normal pris" på et kurs til å være mange tusen kroner, men de har likevel "hurry! limited offer" med 95% rabatt heeele tiden. Aldri kjøp et kurs på Udemy til mer enn 200 kroner. De er veldig ofte nedsatt til typ 190 kr, og også regelmessig nedsatt til sånn rundt en hundrings (kroner).
Flere av kursene finnes også gratis andre steder. Jeg holdt f.eks. på å kjøpe et kurs om Android-utvikling i Java, før jeg plutselig fant ut at kurset bare var skamløst rippet fra YouTube og lagt ut på Udemy som betalingskurs. Dette var et av toppkursene på Udemy, også var det bare noen som hadde stjålet videoene til thenewbostonYouTube.

Du bør også gjerne notere deg selv hvilke kurs du har tatt. Du får jo ikke noen sertifisering, men det er likevel greit å holde litt oversikt over hvilke kunnskaper du har touchet borti, spesielt om du tar mange kurs.
Sist endret av Realist1; 10. desember 2017 kl. 11:19.