View Single Post
Sitat av Picard Vis innlegg
Det er ikke en gang slik at barn som ikke blir dratt med rundt juletreet går glipp av noe akademisk. Ser virkelig ikke grunnen til at folk kan bestemme selv om de vil feire en kristen tradisjon selv om den også er en del av kulturarven vår.

Vi er litt morsomme egentlig, som bryr oss så mye om hva andre gjør eller ikke gjør.
Vis hele sitatet...
Jeg synes bare mange skoler lager for mye styr rundt det her. Skolen skal gå rundt juletreet. De som ikke vil må ha med melding hjemmefra hvis de skal få slippe. Jeg husker godt hvordan det var å være en av de som ikke hadde med melding og at jeg dermed tvunget til å være med på sånt. Det føltes som en Stor Og Viktig Greie, men det er jo bare vås, det bare føles sånn fordi skolen gjør det på den måten.

Det er faktisk ikke farlig å gå rundt juletreet selv om foreldrene dine er ateister eller muslimer. La ungene bestemme selv hva de vil, la dem gjøre akkurat det de føler for i øyeblikket. Hvis ingen vil bør man kanskje finne noe annet å gjøre året etter, men jeg tror man fort kan bli overrasket og at plutselig alle vil også.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det var vel ikke helt det du uttrykte i innlegget over her, men ok =)
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke "ta med alle rundt juletreet" som at man skal tvinge noen som ikke vil. Det er selvsagt for meg, jeg ser at det ikke nødvendigvis er selvsagt for alle som leser det.
Sist endret av Susa; 29. november 2015 kl. 12:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.