View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg

Det hele startet med at min samboer (som er lærer) kom hjem og fortalte meg om en ordning de skulle ha på skolen: de skulle etter tradisjonen gå rundt juletreet, men alle som hadde en annen religion enn kristendommen skulle kunne slippe å være med.
Vis hele sitatet...
Jeg er imot dette. Det er tankegods fra den tiden man hadde livssynsundervisning og tydeligvis trodde at det var farlig for barn å lære om en annen religion enn den de var født inn i. Nå har de alle et felles religionsfag som heter KRLE (for øyeblikket), og det er på tide å parkere det gamle våset og ta med alle rundt juletreet. Hva så om det kanskje dukker opp et jesusbarn i en av sangene? Det er bare helt latterlig at det skal brukes som et argument for at noen må fritas, og jeg skal vedde for at det ikke er muslimene, jødene eller hinduene som har funnet på at det skal være slik.

Selv er jeg ikke kristen og ser nok helst at ungene mine ikke blir det heller om jeg skal være ærlig. Men jeg har trua på et de ikke blir frelst på vei rundt juletreet på skolen.
Sist endret av Susa; 29. november 2015 kl. 11:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.