View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei Pi jeg klarer ikke bli bekymret for uthuling eller hva som kreves i neste runde eller effekten av koranapass. Beklager.
Vis hele sitatet...
Ikke engang etter å ha fått eksempler. Så fantasiløs er du ikke. Da er det ikke snakk om at du ikke kan: Du vil ikke.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Om en tenker personvern, privatliv og retten til å eie egne data osv. så er det alt en tapende kamp der personvernet stadig blir mer gjennomhullet og perforert.
Vis hele sitatet...
Hvilket er grunnen til at man bør følge veldig godt med når nye tiltak dukker opp. Dette her handler forøvrig ikke primært om å eie egne data, men å eie egen kropp. Prinsippielt handler det om at jeg må gjøre ting med min kropp for å få delta i samfunnet. Ser du virkelig ikke at det kan trekkes et stykke ut av komfortsonen?

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Og det er vel slik jeg ser det flere arenaer der det burde vært satt inn tiltak for å endre utviklingen enn akkurat dette med koronapass.
Vis hele sitatet...
Det er et dårlig argument å ignorere én trussel bare fordi en annen, urelatert trussel er større på generelt grunnlag. Dersom du må velge én på bekostning av en annen, så kan du resonnere slik. Det kommer ikke til anvendelse her.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Dessuten så ruller jo verden utenfor landets grenser uavhengig av oss. Om vi tar prinsipiell avstand fra koronapass,
Vis hele sitatet...
Men vi har ikke kategorisk avvist vaksinepass for faen! De fleste er skjønt enige om at dette konkrete tilfellet er innafor, men at det tilhører en gruppe tiltak som inneholder langt mer ubehagelige virkemidler. Vi bør derfor være jævlig oppmerksomme på at eventuelle midlertidige forflytninger av grenser er midlertidige og at de flyttes tilbake til origo etterpå.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. april 2021 kl. 10:39.