View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Når det går ifra rekreasjonell bruk til misbruk øker sjangsen for å bli tatt betraktelig. Han mener nok at han har kontroll, men inntil han mister tilgang til kjøp er det vanskelig å overbevise han om hvor lite kontroll han faktisk har.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det, han har kontroll og mener det er ''så enkelt å bare slutte''. Noe som er en åpenbar og direkte pinlig løgn, men å krangle med det her mennesket er vel verre for helsa hans det enn misbruket, seriøst han gjør meg så jævla sint til tider at jeg har lært meg å kjappe meg ut av rommet for å unngå å si eller gjøre noe drastisk. Det på generell basis egentlig, erfaringer hehe.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beklager! Jeg oppdaget ikke at du spurte etter hva du kan legge frem for ham. Tenkte du bare spurte generelt at det stemmer at ting vil gå galt.

Jeg foreslår at du først og fremst prøver å finne en måte å prate til ham på, slik at han selv får til å tenke på hva som er viktigst. Jobben, livet, eller rusen?

Noe mer spesifikt er vanskelig for meg å komme med. Jeg er overrasket over at jeg ikke får til å komme med et bedre svar, ettersom jeg er rusavhengig og burde vite nok om det. Det som fikk meg til å innse at det var for mye var at familien og venner truet med å kutte meg ut.
Vis hele sitatet...
Setter likevel pris på innspillet ditt, og takk for mer utfyllende svar. Du sier kanskje noe der, har faktisk kuttet han ut veldig nylig og forklart hvorfor jeg ikke finner meg i at jeg blir lovt både det ene og det andre ang. slutting. Som dere skjønner så er det veldig typisk at en misbruker sier noe sånt som ''skal slutte da og da'', ''skal bare gjøre ferdig denne grammeren så er jeg ferdig''.

Til slutt fikk jeg nok. Jeg har bare så mye overskudd til å forklare noe til en person som åpenbart ikke har kapasitet til å forstå hva jeg forteller han, og nei jeg er ikke like nedlatende til denne personen som jeg er her inne akk nå. Får ut frustrasjonen, det her er en 'romantisk' relasjon så det her har krevd sitt for å si det sånn.