View Single Post
Jeg begynte med 50 mg quetiapine for et par dager siden ettersom jeg sliter mye med søvnen, og trenger noe jeg kan gå på i en lengre periode som ikke er vanedannende. Jeg gikk på quetiapine for noen år siden i en kort periode, men måtte slutte pga de vanvittige cravingsene. Spiste som en gris.

Jeg fikk cravings denne gangen også. I går, på under 12 timer, spiste jeg tre brødskiver, en og en halv boks druer, to store stykker marsipankake, en pose potetgull, en pose smash, en halv pose seigmenn og annet smått (sjokoladebiter, kjeks). Dette er ekstra vanskelig for meg når jeg allerede har et problem med overspising og mat generelt, men det er ikke SÅ ille som det her! Det som er så synd er at jeg sover som en baby på quetiapine, den fungerer så utrolig bra når det kommer til søvnen så jeg trenger å få det her til å fungere!

Jeg er overvektig fra før, så å gå opp mer i vekt er ikke aktuelt i det hele tatt. Jeg er jo en av de som desperat prøver å komme meg ned i vekt, men sliter. Jeg sliter med kraftig depresjon og har ofte vansker med å finne en god nok grunn til å gå ned i vekt, når livet mitt går til helvete uansett og ingen bryr seg om meg. Sikkert noen som kjenner igjen den tankegangen.....

Men hvordan takle den økte matlysten? Jeg er også veldig redd det som er utenfor min kontroll, f.eks fett i blodet som kan forekomme av quetiapine. Men det vil vell utgjøre veldig lite av en eventuell vektøkning? Om jeg ligger i kaloriunderskudd så vil jeg jo fortsatt kunne gå ned i vekt?

Hjælp. Håper noen orket å lese hele. Den økte matlysten er helt forferdelig.