View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har stått på benzo i ca 10år, 3 siste årene 10mg diazepam hver kveld.
Trappet opp dosen til 20mg for ca 2måneder siden ettersom jeg havnet i en uheldig situasjon og klarte ikke fungere i hverdagen, sykemelding, depresjon osv.
Avtalte aldri noen dose med lege om hvor mye ekstra jeg kunne ta men ligger sikkert på 15mg i gj.snitt de siste 2 månende ettersom noen ganger har jeg tatt 10mg og andre 20mg.

Valgte for 3 dager siden å slutte cold turkey, da jeg følte jeg propper i meg masse piller som aldri løser det egentlige problemet og jeg ønsker å være "pille"fri etter alle disse årene. Ønsker rett og slett å klare å leve uten benzo. Står også på wellbuterin etter eget ønske da jeg ble utredet med bipolar 2 da jeg var 16 -17år. Har aldri tatt medisin mot bipolar før, og nektet medisinering helt til ca 3 måneder siden og da skulle vi prøve wellbuterin. Legen min tror egentlig ikke jeg har bipolar 2 ettersom han aldri har opplevd meg med hypomani men jeg drar aldri til lege når jeg er hypoman, kun ved depresjoner. Har gjort mye rart og dumt under de hypomani episodene, selv om de er sjeldne.
Blant annet pådratt en masse gjeld jeg ikke kan huske/trodde jeg hadde kontroll på, flere dumme investeringer, impulsive reiser, ideer osv. Ønsker ikke å gå så dypt inn på det ettersom jeg kjenner flere som leser dette forumet og jeg ønsker å forbli anonym. Men jeg husker ekstremt lite av disse episodene og derfor blir det ofte andre som forteller meg hva jeg har gjort. Har veldig dårlig hukommelse på disse situasjonene jeg har satt meg i når jeg er i den tilstanden.

Vet ikke helt hvorfor jeg utdypet det så mye.
Lurte vel egentlig på om noen har vært i samme situasjon og sluttet cold turkey på diazepam ved lengre bruk? Og evnt hva jeg bør være obs på?

Foreløpig har jeg bare merket insomnia(eller har sovet ca 2.5 timer) de siste 3 dagene, nummenhet i hender og prikking i kropp. Gastroenteritt bare uten oppkast. Mild hodepine, lettere irritert og utmattet (sikkert pga for lite søvn.) Har ikke tatt noen illegale tabletter har kun tatt det jeg har fått på resept (Helt til jeg sluttet for 3 dager siden). Og har ikke brukt dem for rus men for insomni pga depresjoner og tankekjør, så har alltid tatt dem ved leggetid.

Vet freak ikke er autorisert helsepersonell men jeg føler at jeg er "ok" i forhold til advarsler fra andre forum om plutselig anfall, død og koma. Er det virkelig så farlig? Hvilke symptomer burde jeg lete etter? Kanskje 3 dager er for lite pga den lange halveringstiden på diazepam men lurer på om noen har gått cold turkey på dette og evnt om det er noen symptomer jeg burde være ekstra obs på?