View Single Post
Kunne ikke la være å komentere dette. Det er ingenting som nøytraliserer antabus, men som nevnt tidligere her kan Postafen og Tramadol ta bort og minske bivirkningene/ubehaget som antabus gir ved inntak av alkohol. Men når det er sagt så leste jeg også at antabus ikke gir en direkte toxic effekt, i og med at alkoholikere mest sannsynelig vil innta alkohol under behandling av antabus. Og man kan jo spørre seg om hva som er vitsen med å ta Antabus hvis man skal fortsette å drikke? Det er vel flere som har vært bort i det såkalte hjelpeapparatet i Norge. dvs. DPS, NAV osv. dem kan ofte sette krav om opptrapping av antabus til alkoholikere som et slags kriterie for økonomisk bistand (økonomiske sanksjoner) og for de som er innenfor et så kaldt "lavterskel-tilbud" som et slags "behandlingstilbud" dette vareierer fra komune til komune og hvilke regionale helsefortak man er under. Men det jeg vet er at antabus nøytraliserer seg selv ved kontinuerlig inntak av etanol (alkohol) etter 4 timer, så har du begynt å drikke på antabus, foreslår jeg at du fortsetter i samme tempo i noen timer til og dermed har alkoholen nøytralisert antabus'en, men det tilsvarer kansje 4 timer med "helvete" så et godt råd: LA VÆRE!