View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er jo at det er slike jobber samfunnet bygger på og slike folk vi trenger for at systemet skal gå rundt. Det er vi som skaper grunnlaget for at noen få andre kan leve "spennende." Det er ikke noe automatikk i at det finnes hundretusenvis av andre muligheter, men dagens system er totalt avhengig av at det er millioner, for ikke å si milliarder, som gjør de resterende jobbene.
Du er ikke rar, du bare forstår ikke helt hvordan verden henger sammen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke verden jeg tenker på. Jeg tenker på hva jeg, du, naboen, familie og våre venner ønsker å gjøre med livene sine. Om jeg jobber på rema1000 eller i oljeindustrien så betaler jeg uansett skatt til staten som får vårt samfunn til å gå rundt.
Mener du at folk velger; bilmekaniker, frisør, eletriker og sjukepleiere for at de forstår hvordan verden henger sammen? Jeg tror de har for lite kunnskap om hva type jobber som ligger der ute. Det hadde i hvert fall jeg da jeg var yngre. Så lærte jeg heldigvis at det finnes spennende veier utenfor A4 livet.

Om en går inn i seg selv og tenker: Hva er det jeg synes er dritmorro? (tivoli, sirkus, tjene masse penger, reise, shoppe, slappe av, sove, spise, trene osv)
Det finnes jobber til det meste. Allikevel ender så mange bak kassa på rimi, frisør hos venninna si som er blitt sjef blablabla...

Jeg synes masse penger er moro, og satte derfor nesa mi den veien.

(OBS: Det ser ut som jeg er dømmende ovenfor at folk velger "a4" jobber. Det er helt klart ikke den jeg mener. Jeg mener at folk kunne fått mye mer ut av livet sitt om de gjekk inn for det). Men da trenger man selvsagt stå på viljen. Det tipper jeg etc. Røkke hadde