View Single Post
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Hvorfor er det da mulig og holde seg i mediterende tilstand i måned vis, med minimalt av vann, mat, og ingen søvn. Man kan lære hjernen sin å slappe av/hvile uten søvn.

Men vil ikke anbefale noen og ta amfetamin uansett om det er snakk om ett døgn eller tjue døgn!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det er mulig skulle jeg og likt å vist, spesielt med tanke på at verdensrekorden i å holde seg våken uten stimulanter er 11 dager om jeg ikke husker helt feil.

Uansett så er det umulig å unngå microsleep (sekunders søvn brukeren ikke merker selv), så det er jo litt relativt.

Selv mener jeg man aldri bør holde seg våken mer enn en natt. Jeg opplever ihvertfall at re-administrering utover det kun gjør meg til en ubrukelig zombie som er våken, men ikke får en dritt gjort. Kan sitte en halvtime å glo ut i luften mens jeg planlegger å drikke noe vann. Det gidder jeg ikke kaste bort dagene på :P

EDIT: "Randy Gardner holds the scientifically documented record for the longest period of time a human being has intentionally gone without sleep not using stimulants of any kind. Gardner stayed awake for 264 hours (eleven days), breaking the previous record of 260 hours held by Tom Rounds of Honolulu.[63] Other sources claim that the Guinness World Records record stands at 449 hours (18 days, 17 hours), held by Maureen Weston, of Peterborough, Cambridgeshire in April, 1977, in a rocking-chair marathon.[64]"
Sist endret av Elefanten; 12. april 2010 kl. 03:12.