View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Ompa Vis innlegg
Har er spørsmål, i og med at dette er et ganske bra forum, med mye fakta, og ikke bare moralsk pisspreik når det kommer til rusmidler, så stiller jeg spørsmålet her.

Spørsmålet er det som står som tittelen til tråden; Hvor lenge kan en holde seg oppe på Amfetamin? Så noen tråder hvor folk sier de ikke husker sist gang de sov og spiste. Er dette likt Weed, altså at du mister hukommelse (kort tids hukommelsen forsvinner.) Eller er man bare oppe i for mange døgn i strekk. Mennesket må jo også hvile, takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare snakke av egne tidligere erfaringer fra en tid der jeg freste mye i fra meg.
Ved flere anledninger holdt jeg det gående i mange døgn av gangen, derav den ene gangen gikk jeg våken i 13 døgn kombinert med benzodiazepiner.
Det førte til hallusinasjoner, sterk paranoia, depresjon og sterk svekket dømme kraft. Mulig jeg små duppet en gang i blant men det var mer eller mindre nonstop kjør i nærmere 2 uker. Jeg vil karaktisere det som et helvete og absolutt ikke å anbefalle.
At folk tar seg en fest med sentralstimulerende får så være, for min del er det uaktuelt. Det jeg ikke forstår er de som ikke klarer å avslutte festen når festen er over. Altså, at man er våken et døgn etter inntak av amfetamin er relativt normal, men de fleste speedfreaker holder det gående 2-3 dager minst. Dette resulterer veldig ofte i at penger, jobb og livet generelt fort går rett i dass og psyken blir også der etter.
Jeg vet at mange som liker amfetamin helst ønsker å gå flere dager av gangen, og har også hørt mange si at det er først da det egentlig begynner å bli gøy. Hver sin smak, men det er absolutt ikke sunt. Kroppen trenger søvn selv om det ikke kan virke som man trenger det ved inntak av sentralstimulerende.