Tråd: Groguide
View Single Post
LoveToGrow: TUSEN TAKK for et så sinnsykt bra svar ! Det jeg skal ta å gjøre nå,(når lyset går på kl 12 ikveld) er å flytte hermafroditene inn i et annet rom. Blomstringsrommet mitt nå er et stort vaskerom opprinnelig. Betong gulv og vegger. Tretak. Over 2.5 meter høyt. Døra har jeg lagt gummilister i kantene for det var ikke helt tett der. Men har lyset skrudd av i gangen uansett for å være sikker på at d ikke kommer noe lys inn. Bare veldig leit at det måtte bli noen hermafroditer. Og hele 4 hann planter ut av 10 frø. Så er jeg heldig nå, så er det enda 2-3 som ikke er hermafrodit har et annet soverom her som ikke er i bruk, som jeg kan blomstre ferdig hermafroditene i. Kan jo alltids lage hasj av resultatet? Har nok av lamper her så d skal nok gå bra. Bare lurer på hvor mye strøm man kan bruke sånn uten å bli tatt for det liksom ...

Og jeg lurer på en ting til ang. clonene jeg skal ta idag. Har 3 planter til vekst enda. Flotte og fine i fargen. Men vi satte som sagt 4 forskjellige strains i starten. Northern Lights, Bubblegum, Afgan, og Big Buds. Og nå har merkene blitt borte på bøttene HAHA så jeg vet ikke hva som er hva. Men uansett. De 3 plantene tar jeg stiklinger av idag. Og setter i en slags boble bøtte. Hydroponic for første gang.. Tror du det er lurt av meg å rett å slett bruke en isopor-plate, å bare stikke hull i de, og stiklingene rett nedi der, og i vannet ? hehe vet det er vanskelig å svare på uten å vite så mye mer om hvordan box å system. Men det er stort sett samme som 'Bubbler Bucket' systemet. Luftbobler i vannet til røttene. Men er isopor brukelig tro ? Eller er det veldig alge-fare eller noen andre kjente farer med isopor å vannbruk ?

Bilder kommer imorgen tidlig

Når det gjelder lys så bruker jeg to 250w metal halide, sammen med 4 vanlige hps 400w lamper ganske stort forbruk... hva er grensa liksom .. har hørt 2500 kw per time er max i en vanlig husstand strømforbruk.