Tråd: Groguide
View Single Post
LoveToGrow's Avatar
Trådstarter
755
Sitat av p0ffski
LoveToGrow: Tusen takk for et utfyllende svar det har skjedd at jeg har gått inn med et svakt lys 3 ganger mens det var mørkt. Var nok ikke så smart det. Men alle er ikke hermafrodit. Brukte ikke feminized frø. Har heldigvis 3 planter til i vekstrommet enda. De er vel trygge? Men de vet jeg ikke kjønnet på. Skal ta stiklinger idag, og blomstre de etterhvert. Men er det sånn at ALLE plantene i blomstrings rommet blir hermafroditer? Har 6 store planter i blomst, og ser tydelig at 2-3 av de er hermafroditer... HMM HMM .. Da blir d vel dårlig med sommer weeden jeg tenkte å ha klar i juni
Vis hele sitatet...
Jeg vet du ikke brukte feminiserte frø, men det kan du lage av de plantene dine som har blitt hermafrodit=) Siden røyken av de vil bli både mager og svak.

Veldig leit at noen er blitt hermafrodit, hvertfall hvis det var sommer-weeden din, men kanskje noen av plantene kan reddes? Hvordan funker skapet/rommet ditt? Jeg mener, er de plantene med hermafrodit nærme en sprekk eller et vindu eller et nøkkelhull eller en lampeknapp fra en ovn eller annet lys?

Det beste hadde selvfølgelig vært å kasta hermafroditene rett i søpla, men om du har et rom/skap du kan sette de i ville jeg latt de gjøre seg ferdig, og samlet frøene som da er feminiserte.

Om du lar de bli i skapet/rommet sammen med de plantene som ikke er hermafrodit, vil det nok ikke bli flere hermafroditer, med mindre lys slipper inn om "natta", men de andre plantene vil bli pollinert og vil stoppe og produsere flere calyxer(buds) og de vil bruke sin energi på frøproduksjon.

Om sommer-weeden skulle gå i dass, er det beste å aldri gi opp.

Lykke til