Tråd: Groguide
View Single Post
LoveToGrow's Avatar
Trådstarter
755
Sitat av Ftnfw
Er det sånn at absolutt alle indica strainene gir en tung sofastein rus? Jeg har nå opplevd at det varierer veldig fra indica til indica strain, og når tid du høster de.

Er det ikke sånn at hvis du ser igjennom lupe på budden din og hvis krystallene er blitt hvit i tuppen, så har planten høyest mulig THC %, men lite CBN %. Og hvis man venter til tuppen av krystallene blir brune, så har den høyest mulig CBN %, men lite THC %.

Hvis ikke jeg tar feil, så gir THC deg den oppegående, lette rusen, mens CBN gir den tunge sofarusen?
Personlig, så bruker jeg og følge med plantene hver dag med lupe, i slutten av blomstrings fasen, for og få ca 50-50% hvite krystaller/brune krystaller. Da får man en god mix av den oppløftende trippy følelsen, og den deilige steine følelsen.
Vis hele sitatet...
Nei ikke alle Indica strains har den tunge steine effekten, men om det er en 100% Indica er det ikke store forskjeller i cannabiodene.

Enn kan ikke bestemme hvilke cannabioder planten skal ha, jeg mener, du har rett når du sier at THC-nivået er høyere tidligere i en Indica's liv, enn mot slutten av blomstringsfasen, men da snakker vi nesten en måned tidligere og ganske bortkastet å høste så tidlig.

Etterhvert som calyxene svulmer opp(mot slutten av blomstringfasen), vil cannabiodene bytte farge, "hode" til cannabiodene som så langt har vært væskete gjennomsiktig, vil etterhvert som calyxen(e) blir litt "over oppsvulmet" forandre farge til brun/gul som indikerer at cannabiodene degraderes til andre cannabioder som CBD, CBN, THCV, CBDV, CDC og CBL, men det betyr ikke at alle cannabioder i utgangspunktet er delta 9 THC som er den beste oppløftende effekten, men kan ha vært delta 8 THC eller THCV eller andre cannabioder.

I teori er Indica-planter mye mer utsatt for degradering av delta 9 THC og delta 8 THC enn Sativa-planter.
Etter min egen forskning virker det som om grunnen til dette er Indica-planter's korte liv. Forholdene mellom delta 9 THC og andre cannabioder er også genetisk helt forskjellig fra en Indica VS en Sativa.
Indica-planter har mye høyere nivå av andre cannabioder, enn den har THC variantene, dermed en tung sofastein generelt.

Det er klart at med dagens manipulering finner du Indica planter med en blanding av høy og stein, eller du kan høste tidligere og nivået vil være større, men du kommer fremdeles ikke unna at en Indica vil degradere Cannabiodene mye tidligere enn en Sativa plante.

Ikke glem at cannabis har et stort potensiale for placebo-effekten. Om det stemmer at du har en 100% Indica og du mener du klarer å variere forholdene mellom oppløftende og stein til 50/50 ved å lupe cannabiodene dine er det stor fare for at det skjer psykisk og ikke fysisk på planten

Det er desverre gjort ganske lite forskning på cannabioder, så vidt jeg har fått med meg da, og derfor kan det hende jeg ikke treffer "hode på spikeren", men at jeg treffer spikren, det gjør jeg

Sitat av p0ffski
Hei LoveToGrow åssen går det ? takk for sist , var vel et års tid siden har noen prosjekter på gang her.. ca 2 uker ut i blomst. Allerede luket ut 4 hann-planter. Og nå som jeg trodde de var trygge, og damer hele gjengen, ser jeg at det danner seg noen slags baller, eller frø. Ser ut som muligens hermafrodit! Blir utrolig lei meg hvis det skjer.... Noen tips ? Skal få tatt noen bilder imorgen....

Hehe leser litt oppover her. Har du fått deg en homebox du og eller LoveToGrow ? De er meget fine... Men nå bruker jeg ikke det. Har en littt større leilighet med ekstra rom, og da er det ikke nødvendig

Serop: Jeg grodde 8 planter i en leilighet midt på løkka i oslo ifjor Gikk helt fint, et kullfilter var mer enn nok Bor du i en høy etasje er det litt ekstra sikkert da... Og jeg brukte homebox Men d funker
Vis hele sitatet...
Hei igjen og her går det bra =)

Jeg vil starte dette svaret med et tips til alle som kjøper frø: Ta stiklinger før dere blomstrer, ingenting galt i å ha morplanter av alle varianter man prøver=)

Etter det høres det ut som om det slipper lys inn i dyrkeskapet/rommet når det burde være totalt mørke. Kan ikke gi svært mange tips, før jeg ser bilde, men om du har fått hermafrodit kan ikke avlingen reddes, problemet med hermafrodit er at det har nå skjedd en kromoson forandring i planten og den vil produsere hannpodder uansett hvor mange ganger du peller vekk hver eneste pod=/

Det eneste posetive du kan få ut av dette er å prøve å lage så mange frø som mulig, det er på en slik måte feminiserte frø lages. (99% av frøene som kommer fra planter som er hermafrodit vil være hunnplanter)

Nei har ikke fått meg en homebox, men de er fine og praktiske som juling. Og jeg syns de virker eksellent for personer med liten plass=) Ville nok også brukt det ekstra rommet om jeg hadde et.

Lykke til.

Sitat av Wolfenheart
paprika og tomater? er det for seint på året å plante disse?

(går jo innen "groing")

edit: og ja, dette er et seriøst spørsmål
Vis hele sitatet...
Hei der.
Det er aldri for seint! Disse plantene kan jo stå i vinduskarmen uten å vekke oppsyn=p, men om du mente om det er bra å sette de ut nå er svaret ja, men det hadde vært enda bedre om du hadde spiret de plantene du skulle ha ute, en måned før du satt de ut slik at de fikk herdet seg om dagen , men sovet inne om natta de første 3 ukene.

Det er også mulig paprika'en krever et minidrivhus for å vise sitt potensiale, men tomatene klarer seg fint uten=)

Lykke til!