View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
At media støtter et alliert land er egentlig litt logisk.
Men jeg er helt enig i at Russland blir veldig svartmalt av media i vesten. Mye av det kan ikke sies å være grunnløse påstander akkurat. Viktige saker som ytringsfrihet og menneskerettigheter feks.
I mine øyne er Russland smartere enn USA selv om de i utgangspunktet kanskje har den samme agendaen. USA gjør det bare veldig uforsiktig og arrogant, noe resten av verdens befolkning selvfølgelig legger merke til i dagens teknologiske verden.
Jeg kan feks ikke fordra politikken i USA og synes ærlig talt at det er en skam hvordan de behandler sine egne i tillegg til alt annet helvete de lager i resten av verden.
Men jeg er ikke så naiv at jeg tror Russland er noe bedre. De blir anklaget for alt mulig av USA hele tida og inntar en offer-rolle der de selvfølgelig er helt uvitende og uskyldig i alt de blir anklaget for.

USA har også alt for mange skandaler og lekasjer som ikke er positive for deres eget omdømme. Korrupsjon, video-opptak fra midt-østen der mange sivile blir drept, overvåking av sin egen befolkning og allierte politiske ledere osvosv. Litt offtopic, men jeg syns samtidig det er litt relevant.

Når det kommer til manipulering av valget i USA tror jeg aldri at vi får vite sannheten.
Kanskje var Russland involvert, kanskje ikke. At det har vært noe snusk er det liten tvil om.
USA har mistet mye troverdighet rundt om i verden etter alle løgnene og skandalene som har kommet frem.
Ergo kan Russland kan speile seg i sin egen glans å nyte mens amerikanske borgere begynner å konspirere mot hverandre. Man kan se for seg hvilken skandale det blir hvis det kommer fram at en så kontroversiell president som Trump vant valget med juks.
Vi kan ikke forvente å få lagt ut beviser i offentligheten etter et hackerangrep som flere påpeker. Det er der statene har et problem. Vi må ta deres ord for god fisk, noe som er vanskelig når de ikke fremstår som et land som er til å stole på.