View Single Post
Sitat av Vurtne Vis innlegg
Først og fremst vil jeg si at dette ikke er noe personlig angrep på noen av dere her inne. Jeg har selv jobbet i psykiatri, hovedsakelig med rus-avhengige. Jeg studerer psykologi i Trondheim og går 4 året.
Når det er sagt vil jeg innrømme at jeg kaster bort store deler av livet mitt på andre idiotiske ting, og jeg henger langt etter på skolen. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg virkerlig lurer på hva som driver dere til å drive med dop? Her inne er det et stort samfunn der mange deler samme entusiasme overfor rusmidler og jeg synes det er fint at dette forumet finnes, men jeg blir ikke mindre nysgjerrig av den grunn.
Er det så lett som at de fleste rusmidler i bunn og grunn er mindre farlige enn alkohol (som er lovlig)? Er det noen som ruser seg ofte og som ikke er burnouts?

Jeg skal innrømme at jeg har et veldig skjevt inntrykk av unge mennesker som ruser seg, da de jeg har jobbet med virkelig har vært bunn av bøtta, men det er også derfor jeg spør. Jeg lurer på hva det er som driver dere til å bruke så mye tid på noe som er ulovlig, og som igjen resulterer i et behov det er vanskelig å tilfredstille.
Vis hele sitatet...
Det er mange som driver med dop over lang tid som du aldri vil merke det på. Alkohol er farlig på linje med Heroin og skulle vært satt der. Jeg har ødelagt heløe livet med denne driten, men har fått et bedre liv med subutex, ( Men er tungt og få tak i samt dyrt. Hvis du har valget imellom svake doptyper og alkohol er svaret ifra en alkoholiker: Velg dopet, alkoholen gjør deg gal, og er helt forferdelig og være dårlig av. Tror rett og slett det er mange som mangler et eller annet i livet som de bruker dop/alkohol for og bekjempe eller skjule. Det er egentlig trist at man ikke har mere bestemelsesrett over eget liv slik at man kunne valgt noe som passet seg og sitt liv uten og gå lange turer utenom og kanskje dø på veien for å finne et bra substitutt. Det som er ille er at det er såkalte utdannede folk som mange aldri har hatt behov for denne flukten som liksom skal bestemme hva vi skal få.... Trist og slitsom med et slik overstyre i livene.

Sitat av Alkoholiker Vis innlegg
Det er mange som driver med dop over lang tid som du aldri vil merke det på. Alkohol er farlig på linje med Heroin og skulle vært satt der. Jeg har ødelagt heløe livet med denne driten, men har fått et bedre liv med subutex, ( Men er tungt og få tak i samt dyrt. Hvis du har valget imellom svake doptyper og alkohol er svaret ifra en alkoholiker: Velg dopet, alkoholen gjør deg gal, og er helt forferdelig og være dårlig av. Tror rett og slett det er mange som mangler et eller annet i livet som de bruker dop/alkohol for og bekjempe eller skjule. Det er egentlig trist at man ikke har mere bestemelsesrett over eget liv slik at man kunne valgt noe som passet seg og sitt liv uten og gå lange turer utenom og kanskje dø på veien for å finne et bra substitutt. Det som er ille er at det er såkalte utdannede folk som mange aldri har hatt behov for denne flukten som liksom skal bestemme hva vi skal få.... Trist og slitsom med et slik overstyre i livene.
Vis hele sitatet...
Det finnes flere typer narkomane som flere typer alkoholikere: Det er de udugelige de som du sier er "bånn i bøtta" og så er det fungerende de som bare trenger og få tatt " the edge off"... Mange ønsker et vanlig liv men blir sittende fast i søket etter lykken iblandt dopet og alkoholen, samt de flese alkoholikere ikke er "kjeltringer/tyver" på linje med narkomane det er sikkert tungt for noen og høre og det finnes sikkert unntak men jevnt over er det slik..
Sist endret av Freeatlast; 24. november 2016 kl. 11:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.