View Single Post
Hei!

Jeg har hatt et rimelig stort rusmisbruk fra før av, vil bare poengtere det.

Jeg er i midten av 20 årene, 90kg og greit veltrent. Jeg drikker øl (1 til 6 enheter med pils) så og si hver dag, og lurer på farene med dette, om jeg velger og fortsette?

Jeg har holdt meg vekk ifra dop i 4 måneder, med unntak av psykadelica. Psykadelica bruker jeg sporadisk, og har brukt dette 4-5 ganger etter jeg sluttet. Alt fra sopp,lsd til mdma og dmt. Føler dette har hjulpet betraktelig!

Men, jeg er for tiden ledig på arbeidsmarkedet, noe som gjør dagene uutholdelig lange til tider. Da tyr jeg til øl/alkohol, men det skjer som regel bare etter klokken har passert 17.00. Jeg drikker maks 1 sixpack, så full blir jeg ikke. Men jeg føler søvnen blir betraktelig bedre, og de siste timene før jeg legger meg blir ikke så forbannet "lange" om dere forstår.

Jeg røykte hasj/marihuana regelmessig over flere år, men har kuttet det vekk litt etter litt. Nå sitter jeg her, og røyker kanskje 3-5 ganger i uka, og drikker i gjennomsnitt ca. 3 halvlitere om kvelden. Merker at jeg drikker øl lettere en før, samt kunsumerer mer iløpet av en kveld. Røykte fast MJ regelmessig (ca 1-2g dagen) over 5 år. Har kuttet sakte men sikkert ned, så er sikkert litt ubehagligheter med det jeg merker nå?

Hvor skadelig er dette mtp avhengighet, helse mm?
Jeg føler jeg burde trå varsamt siden jeg har ett tidligere rusmisbruker-liv bak meg.
Kan legge til at jeg skjuler ikke drikkingen for noen, og familien min er ganske vandt med litt konsumering på kveldstid. Eneste som har kommentert noe, det er venner som jeg har vært med i ukedagene, og jeg har tatt meg en øl. De har ikke blitt vansklige og ha med å gjøre, men heller kommentert "Øl nå?? Du er klar over at det er tirsdag, ikke sant?".

Vil legge til at jeg drikker meg særdeles skjeldent dritings, og gjør dette pga søvn, kjedsomhet og ren vane(uvane)!

Noen innspill? Takker på forhånd for svar
Sist endret av rullgardin; 1. september 2014 kl. 19:58.