View Single Post
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Ei venninne er tatt for reseptforfalsking (Stilnoct) og skal gå på Helse og Sosiafag til høsten. Man vet jo at helsevesenet krever at mn ikke har vært rusmisbruker eller er tidligere dømt for å ha ervervet seg narko (Jeg er dømt for det, men vet ikke om det vil telle som narko når det er Stilnoct)
Vis hele sitatet...
Sitat av Restyle Vis innlegg
Kanskje ikke helt relevant til topic, men det er ganske mange flere tilfeller der man trenger et rent rulleblad. Eksempelvis i IT-bransjen er det mange bedrifter som jobber for kunder som krever plettfri vandel, og de fleste IT-jobbene som utlyses av eksempelvis staten (PDMT, Kripos, PST, Økokrim m.fl.) krever også dette.
Vis hele sitatet...
Sitat av 3RD Vis innlegg
Finnes det en liste over hvilke studieretninger man bør styre unna, hvis man har noe på rullebladet?
Vis hele sitatet...
Nå misstenker jeg at det holdes litt liv i myter her. Ingen bedrifter kan på eget initiativ kreve attest, og de som kan kreve attest har reguleringer ifht hva som skal komme med. At du skal nektes jobb i IT pga hasjrøyking har jeg eksempelvis vanskelig for å akseptere uten noen form for kilder.

Har også tilgode å høre at noen må forkaste utdanningen sin pga småting. At advokater mister bevilgningen derimot

Men er ikke så interessert i hva det er juridisk åpning for, er mer interessert i å høre direkte konsekvenser som folk har første eller andrehåndserfaringer med, evnt avissaker. Om vanlig praksis er at 3 års utdanning blir null verdt pga litt hasjrøyking hadde vi vel sett en sak fra tid til annen?

Sitat av skepsis Vis innlegg
Stemmer hadde sagt ifra til han som ga meg jobben på forhånd, han trodde dette skulle gå helt fint, men fikk stopp fra høyere hold et par dager senere.
Da var jeg ferdig med "opplæringen" og allerede hadde solgt et par alarmer


ang USA tror jeg det er værre om man har noe vold på rullebladet. eller en dom. Noen voldsdømte her som har prøvd?
Vis hele sitatet...
Måtte du levere vandel, eller innrømmet du det selv?

Det jeg misstenker med USA-"myten?" er at det i realiteten ikke finnes noe system som kan plukke opp lovbryterne. Har vanskelig for å tro at Securitas ikke kan hente ut vandelen din enda du er jobbsøker (du må gjøre det selv), mens USA skal få oversendt rulleblad til alle reisende uten at de informeres om det. (Kan ihvertfall ikke huske å ha blitt det). Enda rare om de får i gang en slik avtale med alle land som flyr til dem (sånn ca alle land i verden).

Sitat av trixxe Vis innlegg
jeg har fått prikk på rulleblade pga druglab test hos politiet, da de fant morfin og THC i pisset, så jeg har prikk for legemiddel missbruk og hash... jeg fikk ikke positivt svar når jeg søkte om og komme inn i heimvernet, og bor på en liten plass, så her er det tryne faktorer som teller, hos politiet ser de på meg som "hardbarka kriminell", stygge blikk får jeg fra politiet også. så det forandra egentlig en del for meg. litt kjipt men men, livet går videre!
Vis hele sitatet...

Sitat av Bluish Vis innlegg


Kompis av meg fikk veldig stress med barnevernet etter han ble bustet med et større parti rev. Vet ikke detaljene, men han ser ungen mye sjeldnere nå..
Vis hele sitatet...
Som sagt, omsorgsrett og verneplikt er selvsagte

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du får jo noen effekter som er vanskelige å måle, da.
lukkes indirekte.
Vis hele sitatet...
Nei, det er klart, men det er altså de direkte konsekvensene jeg vil høre om nå.
Sist endret av Tøffetom; 17. april 2013 kl. 20:05.