View Single Post
Først og fremst vil jeg vektlegge hvor utrolig tåpelig og idiotisk gjort dette var av "Jon". Normalt sett ville jeg anbefalt deg å ta en alvorsprat med Jon, men i og med at han bor med en kvinne og to barn blir situasjonen en smule annerledes. Hadde jeg vært deg, ville jeg prioritert menneskene som ikke har en døyt med dette å gjøre. Det siste du vil er at dette skal gå ut over 2 uskyldige små barn.

Jeg ville startet med en alvorsprat med Jon likevel. Forklar han situasjonen, og vektlegg at dette kommer til å få store konsekvenser for både ham og familien hans. Dersom 3 svære karer braser inn døren med balltre og finlandshette, for så å banke vannet ut av ham, vil dette være en traumatisk opplevelse både for fruen i huset og barna. Narkomiljøet er kynisk, og penger er ofte alt. Jon har virkelig bæsja seg på leggen. Heldigvis er ikke 250gram hasj verdt spesielt mye penger. Totalt går jeg ut ifra at pengene som mangler ikke er mer enn 20.000kr, et beløp som det ikke er vanskelig å få tak i nå til dags.

Start med alvorspraten med Jon. Forklar ham hvor ille det egentlig er, og dersom han ikke finner på noe lurt, advar fruen i huset slik at hun kan få barna vekk. En mann som ikke gjør det som skal til for barna han bor med er ikke verdt fem flate øre i mine øyne.

Håper dette ordner seg for deg, utrolig lei situasjon og være vitne til. Alle beste ønsker, hilsen lille meg.
Sist endret av Nether; 28. desember 2012 kl. 16:12.