View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Den så jeg komme når jeg trykket "send" så gratulerer.
Vis hele sitatet...
Å, så det var ikke bare et tilfeldig dumt utspill, du troller med vilje. Når du sier noe så hinsides idiotisk i en diskusjon der folk i utgangspunktet tar deg seriøst, så får du det svaret du forventer. Merkelig altså.

Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg skrev ikke at noen nødvendigvis måtte dø gjorde jeg?
Vis hele sitatet...
Nei, men det er et sannsynlig utfall. Jeg kan ikke lese tanker, og så lenge du ikke tar det forbeholdet er det umulig å vite. Forøvrig er det pinlig åpenbart at du her klamrer deg til halmstrå.

Sitat av Dough Vis innlegg
Her har de allerede vært og fikset jordfeil på det nye systemet som ble meldt inn trådløst.
Vis hele sitatet...
OK, det er bra. Her har de altså ikke gjort det. Så hva er egentlig poenget ditt?

Sitat av Dough Vis innlegg
Beklager men jeg ser ikke helt prinsipprytteriet her.
Vis hele sitatet...
That's the beauty. Du trenger ikke å se det, du trenger ikke å forstå det og du trenger ikke engang å være enig. Så lenge det er du som drar har du intet å skjule-linja, så er det din jobb å begrunne den. Det er i alle fall ikke min jobb å argumentere mot dine personlige preferanser. Det du her impliserer er at fordi du gir faen, så er jeg irrasjonell fordi jeg bryr meg. Det er litt navlebeskuende.

Sitat av Dough Vis innlegg
Dvs jeg ser det men jeg ser ikke her hvorfor det skal være så viktig for folk å kle av seg for om man bruker 3 eller 4 kw til enhver tid.
Vis hele sitatet...
Men som du ser av det overstående er antakelig snakk om litt mer enn bare det. Og igjen - at du ikke ser sakens prinsippielle natur betyr ikke at resten av verden skal tilpasses dine preferanser.

Sitat av Dough Vis innlegg
All den tid vi flyr rundt med smarttelefoner, og alle andre digitale dingser. signer opp til fb, google og alt uten å ofre det en tanke så skal man plutselig bry seg om å utgi strømforbruket. Det er ikke bare ironisk.
Vis hele sitatet...
Vi? Hver er 'vi'? Jeg har hverken smarttelefon eller facebook, og søkemotoren min har et medlem av anatidfamilien som logo. Og vet du hva som er virkelig festlig? Når jeg poengterer dette, så blir jeg normalt møtt med at jeg er så weird og avvikkende at samfunnet ikke kan ta hensyn til slike som meg. Altså: Jeg kan gi totalt slipp på privatliv i alle nettbaserte sammenhenger slik som er 'normen' - i alle fall etter ditt syn. Jeg kan kan være mot deler av det, men ikke alt - i såfall kan du avskrive meg som en hykler. Eller jeg kan være motstander av alt, med alle de følger det får for meg, og da blir jeg faen hakke avskrevet som en paranoid huleboer på utsiden av samfunnet.


Men igjen - hva du forstår, liker eller ønsker interesserer meg ikke. Du er cool med smartmeter, fint for deg. Jeg er ikke det, og grunnen er altså at jeg bryr meg om privatlivet mitt. Din manglende interesse for personvern har ingenting med saken å gjøre. Hva med å heller argumentere for hvorfor det er så forbanna utilbørlig at særinger som meg skal få beholde den elektromekaniske måleren hvis vi absolutt vil? Det finnes nemlig argumenter for dette også. Kan du ikke heller prøve å argumentere for ditt syn i steden for å bare fastslå at alle som er uenige med deg er idiotier? Det er nemlig det du så langt har gjort i denne debatten.
Sist endret av Myoxocephalus; 24. juni 2020 kl. 20:54.