View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk en pakke levert fra utlandet. Den ble sendt som ekspress med garanti om levering neste virkedag. Sendt på fredag, ankom Oslo og ble satt på bil på mandags morgen for utkjøring. Fikk melding om at den skulle bli levert i løpet av dagen og at jeg måtte være hjemme for å ta i mot pakken.

Dag 1: Budet kommer aldri. Jeg følger med på trackingen at det står at pakken er forsøkt utlevert men at det ikke var noen tilstede for å ta den i mot. Jeg ringer deres kundeservice og forteller dette. De kunne ikke gjørt stort nå, så jeg ble bedt om å vente til i morgen.

Dag 2: Nå ringer jeg på morgenen og får beskjed om at budet skal komme i dag. Budet kommer ikke. Også denne gang blir trackingen oppdatert med "forsøkt utlevert, men ingen tilstede". Jeg ringer igjen på kvelden, og blir fortalt at de skal snakke med budet.

Dag 3: Budet ringer meg på morgenen og får levert pakken. Jeg spør han om hvorfor jeg har måtte ventet på han i to dager og hvorfor han på trackingen hadde oppgitt at han hadde forsøkt å levere pakken to ganger tidligere. Han svarte at dette var rutine hvis man ikke rakk innom en addresse før arbeidsdagen var over. Dette var ren løgn, noe også UPS etter flere mailer frem og tilbake endelig kunne bekrefte. Jeg fikk for øvrig aldri noen beklagelse.

Spurte først om de kunne kreditere faktura (utleggsgebyr og MVA) som en kompensasjon, og fikk da svar tilbake at faktura gjaldt MVA og derfor ikke kunne krediteres. Jeg tilbød meg så å betale MVA, men fikk fortsatt svar om at de ikke kunne kreditere MVA... Jeg har betalt fakturaen.

Jeg lurer rett og slett på om jeg har en lovlig rett til å sende de et gebyr for å ha kastet bort min tid og for å ha løyet til meg, og ta det til inkasso om de nekter å betale. Tenkte å sette summen til det samme som utleggsgebyret deres. De provoserte meg såpass at jeg har lyst til å gi de noe tilbake. Kommer jeg noen vei her?