View Single Post
Sitat av Poppee Vis innlegg
Du bare unnskylder deg selv. Det er en pådratt sykdom, og er man dårlig psykisk burde man ikke spille.
Spiller selv på oddsen og omsetter i løpet av en måned for 50-70k, har vært perioder hvor det har stått 0 på betting kontoen min i nordea, men da har jeg sluttet og ventet til neste måned.
Det handler om selvkontroll og hvordan man tenker oppi hodet. At du i det hele tatt finner på sette inn 2k for også spille bort gevinsten og deretter pådra deg nye 100k i gjeld er jo helt vanvittig, du burde fryst kontoen din. Hvor henta du de siste 100k ifra siden du klarte å pådra deg nye 100k i gjeld?
Vis hele sitatet...
Kreditkortene mine var jo refinansiert, slik at jeg tok opp 100k nye på de.

Vi spilleavhengighe lurer oss sjøl hele tiden, vi lager tanker som fungerer som unnskyldninger for å spille.
"en siste gang"
"jeg skal vinne tilbake det jeg tapte"
"det er så ille ute at det bare kan gå en vei"
"enten så vinner jeg tilbake pengene nå, eller så er livet mitt ødelagt"

Jeg brukte den siste tanken i januar da jeg rotet det til igjen.

Jeg har kun dårlig psyke når jeg spiller, ellers så er jeg en ekstremt rasjonell person. Er med i Mensa, er selektert av psykologer for studiet mitt. Men når jeg spiller mister jeg all sunn fornuft, jeg tror det har mye av at det er så tabulagt og flaut å innrømme. For det er idiotisk og hjernedødt å rote bort penger på spill.