View Single Post
Transekake
sauce1969's Avatar
Trådstarter
3
Hei!
Ting som har blitt klaget på:
- Jeg hadde besøk av en kompis, det er torsdag. Jeg ga han beskjed om at jeg fikk besøk og vi holdt oss i den andre siden av huset enn der han sover. Da legger han seg i motsatt side av huset for å ikke bli plaget. Vi prater generelt lavt og hører på lav musikk fra en bærbar høytaler med bassen skrudd ned. Vi dro på byen litt over kl. 23. Kommer hjem rundt kl. 03. Setter oss i stua, prater lavt, hører på lav musikk. Dermed sender han meg en relativt sint/frustrert melding hvor han ber oss gå til ro. Vi flytter oss inn i delen av huset som er lengts bort helt til vi tar kvelden. Burde kanskje ha gjort det fra starten av. Dette var som nevnt midt i uka, og jeg har beklager ovenfor naboen vedrørende dette, og lovet å unngå dette i fremtiden.
- Jeg kom hjem fra byen en lørdag og kom på at jeg ikke hadde hengt opp en vask. Kjipt når tøy blir rått etc. så av den grunn var jeg nødt til å vasken hengt opp. Jeg lister meg stille ned, henter tøyet og henger dette opp i stua. Av dette kommer det en del knirkelyder i gulvet. Men det er helt tyst ellers. Han sender meg melding dagen etter hvor han spør om jeg ikke kan droppe å henge opp tøy midt på natten. Dette er forøvrig noe som ikke skjer ofte.
- Grunnet noen familierelaterte grunner måtte jeg plutselig reise til Nederland for å tilbringe tid med noen der, litt kjip situasjon. Jeg fant ut av dette kl. 01:00, og måtte hente kofferten min over der han sover, og bevege meg litt rundt i huset for å pakke. Dermed ble det 2 timer søvn før jeg står opp kl. 04, tar en dusj og stikker. Han sender meg melding dagen etter og lurer på hva det var jeg drev med i natt.

Ut over dette har han tidligere klaget på besøk, at jeg er våken om nettene, men primært går det ut på ting han mest sannsynlig ikke kan fatte og begripe. Som at folk er oppe sent i helger, ønsker å ha besøk, prate i telefonen, høre på musikk. Damebesøk blir jo også litt vanskelig i en situasjon som dette.

Det skal sies – jeg har mulighet og økonomi til å flytte, men jeg blir værende da det er en veldig prisgunstig leieavtale. Han under har neppe mulighet til å flytte på seg. Han går på NAV-stønad så langt jeg vet.

En ting - han skal være så inderlig glad for at jeg ikke har TV og ser på film etc. Haha det hadde vært noe! Jeg bare føler han er veldig egosentrisk, forventer at verden skal tilpasse seg hans døgnrytme og sensitivitet.

Huset eies forøvrig av noen i min familie og jeg vet at det er uaktuelt å gjøre noen endringer på huset annet en nødvendig vedlikehold. Så isolasjon er nok ikke et alternativ, naboen har neppe råd til dette heller.

Det skal forøvrig sies at jeg sendte han en lang melding i dag, hvor jeg åpnet for dialog samt beskrev hvilke tiltak jeg faktisk gjør, og hvordan dette påvirker livet mitt. Så jeg føler at jeg gjør det jeg kan, mer enn hva de fleste villa ha gjort!
Sist endret av sauce1969; 20. november 2019 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.