View Single Post
Ok. Jeg driver altså kun med the sims når det gjelder spill. Spiller ikke noe annet. Det jeg trenger bra pc til er redigering av bilder, filmer og musikk.. Vet ikke om det er no forskjell der på spill/redigering eller om det går ut på det samme?. Men da får jeg velge en av de andre da
Takk for hjelpen dere, lærte jeg no i dag og
Vis hele sitatet...
Hvis du kun skal spille Sims, synes jeg nesten du bør velge en Mac. Er som sagt bra til redigering av bilder og video, så hvis du har råd så er jo det bare å slå til. Men minne, processor, etc. er fortsatt viktig, bare ta utgangspunkt i de første spesifikasjonene jeg gav deg (angående XPS 15), og gå gjerne opp derifra. Greit med en del minne, Intel Core i5 eller i7, osv. Bør også ta hensyn til grafikkortet som bør være mer enn 1GB (usikker på det med å oppgradere/konfigurere dette med Mac, men tror det er ganske dyrt altså, hvis ikke det er inkludert i prisen).

Sitat av Frufsa Vis innlegg
jeg drar sims 3 på max med g105m og fortsatt brukans fps, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk mener dette er et krevans spill.

Ville enten gått for asusen, eller mac

feitkamel: 4gb er egentlig for lite ram, selv ligger jeg på rund 3,6 gb i bruk til normal bruk, og klarer fint og bruke opp alle 8gb mine med ram.

grunnen til asus'en er at den har quadcore cpu, noe so vil komme veldig godt med når du skal redigere video.
Vis hele sitatet...
Synes folk Sims 3 er krevende? Hehe.
4GB funker fint for meg og jeg er da "avid gamer" på XPS'en min. Dette er vel strengt tatt ganske individuelt, så jeg tror ikke hun trenger å bekymre seg så mye om akkurat det... Men det er selvsagt kjekt å ha mer en 6GB, og om man trenger det kommer jo an på.